آفتاب

رییس سازمان والیبال معلولین آسیا و اقیانوسیه: ایران الگوی توسعه والیبال نشسته در منطقه است

رییس سازمان والیبال معلولین آسیا و اقیانوسیه: ایران الگوی توسعه والیبال نشسته در منطقه است

مشهد- ایرنا- رییس سازمان والیبال معلولین آسیا و اقیانوسیه گفت: ایران به عنوان الگو توسعه والیبال نشسته در منطقه محسوب می شود و تعداد ورزشکاران، باشگاه ها و تیم ها در این کشور با هیچ یک از کشورهای دنیا قابل مقایسه نیست.

به گزارش ایرنا، ˈ لَم سونگ شِنˈ روز چهارشنبه در نشست خبری در اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی ضمن قدردانی از حضور و پشتیبانی فعالانه رسانه ها و مردم مشهد در چند روز گذشته اظهار داشت: مردم در تمام مسابقات حضور خوبی را به نمایش گذاشتند به طوری که چنین شور و هیجانی را در هیچ یک از کشورهای دیگر شاهد نبوده ایم.

وی با بیان اینکه به عنوان هیات مدیره سازمان تلاش خواهیم کرد این اشتیاق ایرانیان را به تمام جهان بشناسانیم، افزود: ما به عنوان یک تیم کاری تلاش می کنیم از تجارب فنی مسوولان ایرانی به خوبی استفاده کنیم.

سونگ شن با تأکید بر تمرکز سازمان والیبال معلولین آسیا و اقیانوسیه بر روی توسعه این ورزش و برگزاری مسابقات بین المللی، گفت: ایران توانمندی های خوبی برای برگزاری مسابقات در سطح بالا را دارد و می تواند در توسعه والیبال در میان معلولین نیز به سازمان کمک کند.

وی با اشاره به استانداردهای مطلوب والیبال نشسته مردان ایران و زنان چین افزود: با توجه به سطح بالای والیبال نشسته این دو کشور، تیم های زیادی از سراسر دنیا تمایل به انجام مسابقه با آنها هستند.

وی به برگزاری رقابت های والیبال نشسته باشگاه های جهان در ماه های آتی در هلند اشاره کرد و گفت: این رقابت ها از اهمیت بالایی برخوردار است که امیدواریم نمایندگان ایران و چین در آن موفق باشند.

مسوول کمیته فنی سازمان والیبال معلولین آسیا و اقیانوسیه نیز در این نشست با اشاره به فعالیت سازمان در بخش والیبال نشسته، ساحلی و ایستاده، افزود: هدف اصلی ما ایجاد فرصت های مطلوب برای گسترش والیبال در میان معلولین آسیا و اقیانوسیه است.

ˈبیلی لیˈ با بیان اینکه در راستای توسعه این رشته ورزشی، منطقه آسیا و اقیانوسیه را به شش زیر مجموعه شامل غرب، مرکز، جنوب، جنوب شرقی، شرق و منطقه اقیانوسیه تقسیم بندی کرده ایم ، افزود: افرادی از کشورهای عراق، قزاقستان، سریلانکا، میانمار، چین و استرالیا از سوی کمیته های ملی پارالمپیک این کشورها به عنوان نماینده در جهت همکاری با سازمان انتخاب خواهند شد.

وی ادامه داد: با توجه به وجود تیم های فراوان در ایران، دیگر کشورها می توانند در جهت گسترش تیم های باشگاه های خود از ایران الگو بگیرند.

بیلی لی برگزاری مسابقات والیبال نشسته قهرمانی آسیا در ایران را فرصت مناسبی برای معرفی فرهنگ مردم این سرزمین به جهانیان عنوان کرد و گفت: ورزشکاران و مسوولانی که از کشورهای مختلف برای شرکت در مسابقات به مشهد آمده اند صلح، آرامش و فرهنگ غنی موجود در ایران را برخلاف تبلیغات برخی رسانه ها به مردم دنیا یادآوری خواهند کرد.

وی در خصوص تعداد اندک تیم های بانوان حاضر در این رقابت ها نیز اظهار داشت: این امر دلایل متعددی از جمله ممنوعیت فعالیت بانوان در برخی کشورها، مسائل مادی و تمرکز برخی کشورها بر روی ورزش آقایان معلول می تواند، داشته باشد.

بیلی لی گفت: تلاش داریم در مسابقات آسیایی اینچوئن که تیم ها با پشتیبانی کمیته های ملی پاراالمپیک اعزام می شود، حداقل شش تیم داشته باشیم.

دبیر کل ایرانی سازمان والیبال معلولین آسیا و اقیانوسیه نیز در این نشست رسانه ای، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم قدرتی که در این سالها در والیبال نشسته ایران ایجاد شده به دیگر کشورها نیز منتقل نماییم.

ˈهادی رضاییˈ افزود: تلاش داریم با کمک دیگر اعضای سازمان گروه خوبی را در چهار سال آینده برای توسعه هر چه بیشتر والیبال نشسته در آسیا و اقیانوسیه تشکیل دهیم.

وی با اشاره به اضافه شدن چند نفر دیگر به تشکیلات سازمان والیبال معلولین آسیا اقیانوسیه، گفت: این افراد که در کمیته های مختلف فعالیت خواهند کرد به صورت انتصابی با نظر اعضای هیأت مدیر به انتخاب می شوند.

رضایی به حضور سه نماینده از کشور در کمیته های مختلف این سازمان اشاره کرد و گفت: ابراهیم فیروزی و علی معمری به ترتیب به عنوان مسوولان دو کمیته داوران و مربیان سازمان پیشنهاد شده اند که می تواند در جهت رشد هر چه بیشتر والیبال نشسته ایران در این بخش ها موثر باشد.

وی افزود: بتول مشرف جوادی نایب رییس فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولین کشور نیز به عنوان نایب رییس بانوان سازمان والیبال معلولین آسیا و اقیانوسیه منصوب شد که با توجه به شناختی که در این حوزه دارد، قطعاً در راستای گسترش این ورزش در بخش بانوان آسیا و آقیانوسیه تاثیرگذار خواهد بود.

مسوول استرالیایی کمیته توسعه سازمان والیبال معلولین آسیا و اقیانوسیه نیز در این نشست با تقدیر از مسوولان ستاد برگزاری مسابقات والیبال نشسته قهرمانی آسیا در مشهد، اظهار داشت: این مسابقات در واقع یک تورنمنت توسعه ای تلقی می شود چرا که فرصت خوبی ایجاد شده که از تجارب ایران به عنوان یک الگو برای تمامی جهان در توسعه والیبال استفاده کنیم.

ˈتوی وی پنگˈ با تاکید بر توجه به سنین پایه، افزود: متأسفانه جمعیت زیادی از قشر جوان برخی کشورها به دلایلی چون جنگ،سانحه و بیماری دچار معلولیت می شود که باید تلاش کنیم زمینه هایی برای جذب آنان به رشته والیبال ایجاد کنیم.

وی خاطر نشان کرد: به طور قطعً روی آوردن قشر جوان معلول به ورزش در آینده فرصت های خوبی را در جامعه ایجاد خواهد کرد.

نخستین نشست رسانه ای اعضای سازمان والیبال معلولین آسیا و اقیانوسیه امروز سوم اردیبهشت ماه با حضور رییس، دبیرکل، مسوول کمیته فنی و کمیته توسعه این سازمان در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان مشهد برگزار شد./2

7505/659/ 330
کد N241918

وبگردی