آفتاب

ˈساناˈ: ایران از انتخابات ریاست جمهوری در سوریه حمایت کرد

ˈساناˈ: ایران از انتخابات ریاست جمهوری در سوریه حمایت کرد

تهران - ایرنا - خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) روز چهارشنبه در گزارشی از تهران از حمایت ایران از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه خبر داد.

بر پایه این گزارش ، ˈعلی اکبر ولایتیˈ مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی و رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نطام روز چهارشنبه در دیدار و گفت وگو ˈعدنان محمودˈ سفیر جمهوری عربی سوریه در تهران، از حمایت ایران از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه و تعیین سرنوشت مردم این کشور از طریق این انتخابات خبر داد.

وی در این دیدار که در دفترش برگزار شد، با رد ادعاها مخالفان برگزاری این انتخابات در آمریکا، کشورهای غربی و برخی کشورهای منطقه ، واکنش منفی آنها نسبت به این انتخابات را نابجا و جنگ روانی علیه مردم سوریه توصیف کرد و افزود: کسانی که با برگزاری انتخابات در سوریه مخالفت می ورزند ، طرف هایی هستند که از تروریسم در این کشور حمایت می کنند.

به گفته مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، از آنجایی که این قبیل کشورهای حامی تروریسم در سوریه امروزه به سبب مقاومت و پایداری و نیز وحدت سوری های در مقابله با تروریسم با بحران های سیاسی جدی و واقعی مواجه هستند، لذا برگزاری چنین انتخابات سرنوست سازی را برنخواهند تابید و با آن به مخالفت می پردازند.

به گزارش ˈساناˈ، ولایتی در خصوص روابط و مناسبات دولت و مردم ایران و سوریه نیز خواستار پیگیری توافق های دوجانبه قبلی میان دو کشور شد.

براساس این گزارش، سفیر سوریه در تهران نیز در این دیدار ضمن اشاره به سابقه دخالت های آمریکا و دیگر کشورهای غربی در امور کشورهای منطقه و حتی بسیاری از کشورهای جهان و ضدیت آنها با خواست های مردم مظلوم جهان، حمایت های دولت و ملت ایران از دولت و مردم سوریه را شایسته تحسین و تقدیر دانست.

مترجمام**1378**
کد N241912

وبگردی