آفتاب
براساس یک نظرسنجی جدید مشخص شد/

بیشتر اوکراینی می خواهند به پترو پروشنکو در انتخابات رای دهند

بیشتر اوکراینی می خواهند به پترو پروشنکو در انتخابات رای دهند

تهران-ایرنا- براساس یک نظرسنجی جدید انجام شده در اوکراین مشخص شد که حدود 48.4 درصد از شهروندان اوکراینی که می خواهند در انتخابات ریاست جمهوری 25 مه شرکت کنند و پیشتر کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب کرده اند، قصد دارند به پترو پروشنکو رای دهند.

به گزارش پایگاه خبری اینترفاکس اوکراین، در این نظرسنجی که یولیا تیموشنکو نخست وزیر سابق اوکراین که گمانه زنی ها برای حضورش در این انتخابات مطرح شده با بدست آوردن 14 درصد در جایگاه دوم قرار دارد.

در این نطرسنجی همچنین مشخص شد که 7.4 درصد از شرکت کنندگان آماده رای دادن به سرگئی تیگیپکو یکی از نمایندگان پارلمان اوکراین، حدود شش درصد آماده رای دادن به میخائیلو دوبکین از حزب مناطق، 5.6 درصد آماده رای دادن به پترو سیموننکو از حزب کمونیست هستند.

در این نظرسنجی مشخص که 38.7 درصد از شرکت کنندگان فکر می کنند که پروشنکو احتمالا پیروز انتخابات آتی ریاست جمهوری اوکراین خواهد بود و این درصد آراء برای تیمشونکو 8.6 درصد است.

حدود 44.3 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که هنوز در مورد کاندیدای مورد نظرشان تصمیم گیری نکرده اند.

در این نظرسنجی مشخص شد که اگر پروشنکو و تیموشنکو به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اوکراین راه پیدا کنند، 49.3 درصد از رای دهندگان آماده اند به پروشنکو و 12.5 درصد به تیموشنکو رای دهند. حدود 28 درصد نیز اعلام کردند که به این دو کاندیدا رای نمی دهند.

در صورتی که پرشنکو و تگیبکو به دور دوم انتخابات راه یابند، 54.3 درصد اعلام کردند به پروشنکو 13.5 درصد اعلام کردند به تیگیپکو رای می دهند.

این نظرسنجی از تاریخ 9 تا 16 آوریل در سراسر اوکراین به جز منطقه کریمه انجام شد و 6200 تن نیزدر آن شرکت کردند.

مترجمام**9234**1856
کد N241865

وبگردی