آفتاب
جزئیات جلسه امروز مجمع نمایندگان تهران با اعضای شورای شهر؛

کمیته‌های پنج‌گانه مجلس و شورای شهر تهران تشکیل می شود

کمیته‌های پنج‌گانه مجلس و شورای شهر تهران تشکیل می شود

مسائل محیط زیست، حمل و نقل، مترو و اتوبوس و مطالبات شهرداری در این رابطه و حل معضلات اجتماعی مانند متکدیان و معتادان خیابانی از دیگر موضوعات طرح شده در جلسه امروز محسوب می‌شود.

سخنگوی مجمع نمایندگان تهران از تشکیل 5 کارگروه بین شورای شهر تهران و مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: کارگروه‌های تشکیل شده شامل کارگروه معماری و زیربنایی، کارگروه فرهنگی، اجتماعی و آموزش، کارگروه برنامه و بودجه، کارگروه سلامت محیط زیست خدمات شهری و بحران و کارگروه حمل و نقل ترافیک و عمران می‌شود.

حسین طلا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص جزئیات جلسه امروز این مجمع با اعضای شورای شهر اظهار کرد: این جلسه سومین جلسه مشترک میان اعضای مجمع نمایندگان تهران و اعضای شورای شهر تهران بود؛ جلسه امروز بیشتر حول موضوعاتی‌ که مقرر است در کارگروه‌های مشترک بین مجمع نمایندگان و شورای شهر مطرح شود، بود.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: در این خصوص 5 کارگروه تشکیل شده است که هر کارگروه 6 عضو دارد؛ این اعضا شامل دو نفر از اعضای مجمع، 2 نفر از اعضای شورای شهر، یک نفر از استانداری تهران در حد معاون و یک نفر از شهرداری تهران در حد معاون می‌شود.

طلا گفت: 5 کارگروه تشکیل شده شامل کارگروه معماری و زیربنایی، کارگروه فرهنگی اجتماعی و آموزش، کارگروه برنامه و بودجه، کارگروه سلامت محیط زیست خدمات شهری و بحران و کارگروه حمل و نقل ترافیک و عمران می‌شود؛ از دیگر موضوعات طرح شده در جلسه امروز می‌توان به تأکید بر گسترش فرهنگ اسلامی و دوری از تجمل گرایی در شهر تهران اشاره کرد.

وی اظهار داشت: مسائل محیط زیست، حمل و نقل، مترو و اتوبوس و مطالبات شهرداری در این رابطه، تداخلات حریمی شهر تهران با شهرستان‌های اطراف، مشکلات پیش رو جهت اقدامات بازدارنده در قبال کارگاه‌های فاقد استاندارد، مسائل مربوط به درآمدزایی جهت خدمات بهتر و نحوه ارائه خدمات بهتر به شهروندان، بررسی زیرساخت‌های شهری و موضوعات اجتماعی مانند متکدیان و معتادان خیابانی از دیگر موضوعات طرح شده در جلسه امروز محسوب می‌شود.

سخنگوی مجمع نمایندگان تهران خاطرنشان کرد: مقرر شد این جلسات جهت بهبود مشکلات مختلف شهر تهران ادامه یابد که جلسه بعدی به میزبانی شورای شهر برگزار خواهد شد.

کد N241843

وبگردی