آفتاب
ˈیونهاپˈ :

چین خواستار خودداری کره شمالی از انجام آزمایش هسته ای شد

چین خواستار خودداری کره شمالی از انجام آزمایش هسته ای شد

تهران-ایرنا- خبرگزاری ˈیونهاپˈ کره جنوبی روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد:چین روز چهارشنبه در هشداری سربسته به کره شمالی از این کشور خواست چهارمین آزمایش هسته ای خود را انجام ندهد.

ˈیونهاپˈ افزوده است: درپی گمانه زنی ها در مورد اینکه کره شمالی ممکن است چهارمین آزمایش هسته ای خود را انجام دهد، نگرانی هایی در مورد تشدید تنش ها در شبه جزیره کره ایجاد شده است.

در همین حال چین امروز نیز اعلام کرد که به شدت با هرگونه اقدامی که صلح و ثبات در شبه جزیره کره را به مخاصره بیندازد، مخالف است.

وزارت دفاع کره جنوبی روز گذشته اعلام کرد که کره شمالی تقریبا به طور کامل آماده انجام چهارمین آزمایش هسته ای خود است. همچنین امروز ˈپارک گئون های ˈو ˈشی جین پینگˈ روسای جمهور کره جنوبی و چین تلفنی در مورد مهمترین مسائل منطقه از جمله تهدید اخیر کره شمالی گفت وگو کردند.

ˈکین کانگˈ سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به سووالی در مورد احتمال آزمایش هسته ای دوباره کره شمالی گفت: ما با هرگونه اقدامی که منجر به تشدید تنش ها در شبه جزیره کره شود، مخالفیم. ما باید اوضاع را آرام کنیم و نباید در راستای تشدید تنش ها حرکت کنیم.

این هشدار چین در حالی مطرح شده است که کره شمالی نیز روز چهارشنبه قول داد که تسلیحات هسته ای خود را کنار نگذارد و از کره جنوبی خواست تا به رزمایش مشترک سالانه اش با آمریکا پایان دهد.

کره شمالی بارها از سیاست های آمریکا و کره جنوبی انتقاد کرده است و حتی اخیرا تهدید کرد که شکل جدیدی از آزمایش هسته ای را انجام خواهد که این اقدام می تواند منجر به افزایش دوباره تنش ها در شبه جزیره کره شود.

کره شمالی پیشتر در سالهای 2006، 2009 و 2013 سه آزمایش هسته ای را انجام داده است که این آزمایش ها محکومیت های بین المللی به همراه داشت.

مترجمام**9234**5981
کد N241735

وبگردی