آفتاب

عملیات نظامی در مناطق شرق اوکراین آغاز شد

عملیات نظامی در مناطق شرق اوکراین آغاز شد

مسکو- ایرنا- سازمان امنیت اوکراین روز چهارشنبه از آغاز عملیات نظامی در مناطق شرق و جنوب این کشور پس از وقفه یک هفته ای خبر داد.

به گزارش ایرنا، در بیانیه سازمان امنیت اوکراین آمده است: عملیات نظامی در مناطق شرق و جنوب اوکراین که روز گذشته دستور آغاز آن صادر شد در مرحله فعال قرار دارد.

در این عملیات واحدهایی از وزارت کشور اوکراین و سازمان های امنیتی این کشور شرکت دارند.

به گزارش تارنمای اوکراینی ˈنووستی اوکرایناˈ ، وزارت دفاع اوکراین از اظهارنظر در مورد آغاز عملیات نظامی در مناطق شرق و جنوب این کشور خودداری کرد.

نیروهای امنیتی اوکراین روز چهارشنبه هفته گذشته به مناسبت ایام عید پاک و نیز اجرای توافق اخیر ژنو برای حل بحران سیاسی این کشور، عملیات نظامی خود را در مناطق شرق و جنوب اوکراین متوقف کرده بودند.

ˈآلکساندر تورچینوفˈ رییس جمهوری موقت اوکراین روز سه شنبه دستور ازسرگیری عملیات نظامی در مناطق شرق و جنوب این کشور را صادر کرد.

وی گفت: از نهادهای امنیتی می خواهم عملیات تروریستی را برای دفاع از مردم مناطق شرقی کشور در برابر تروریست ها از سربگیرند.

تورچینوف یادآورشد که تاکنون اجساد دو نفر در نزدیکی شهر اسلاویانسک در شرق اوکراین پیدا شده است. هویت یکی از دو فرد مقتول شناسایی شده است و شخصی به نام ولادیمیر ریباک نماینده شورای محلی شهر گورلوف (در شرق اوکراین) از حزب باتکیفشینا بود.

اروپام/2242**518 **1010
کد N241686

وبگردی