آفتاب

توسعه همكاري‌هاي حمل و نقل هوايي ايران و هند

توسعه همكاري‌هاي حمل و نقل هوايي ايران و هند

مديركل دفتر حقوقي و امور بين الملل سازمان هواپيمايي كشوري با اشاره به توسعه همکاری ایران و هند در زمینه حمل و نقل هوایی، گفت: این اقدام در راستاي افزایش تعاملات هوانوردي با كشورهاي بزرگ و تاثيرگذار منطقه‌اي و بين المللي به عنوان يكي از اولويت هاي توسعه ارتباطات بين المللي سازمان هواپيمايي كشوري قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدسعيد شرفي اظهارداشت: با توجه به اهميت توسعه راهبردي روابط بين دو كشور ايران و هند در حوزه حمل و نقل هوايي و به منظور ايجاد ساز و كار مناسب و تسريع در روند همكاريهاي هوايي بين دو كشور جلسه اي با حضور معاونان بازرگاني شركت هاي هواپيمايي، شركت فرودگاههاي كشور، شركت تعميرات مهندسي هواپيمايي فارسكو و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري برگزار شد.

وي افزود: در اين جلسه ابتدا نقطه نظرات شركت هاي هواپيمايي و ساير دستگاه‌های مسوول اخذ و سپس در زمينه همكاريهاي هوايي، گردشگري و صدور خدمات فني - مهندسي ايران به كشور هند بحث و تبادل نظر شد.

شرفي، جمعيت يك ميليارد و دويست ميليون نفري، جاذبه هاي گردشگري، همچنين رشد طبقه متوسط هند به لحاظ اقتصادي و فرصت‌هاي پيش رو در تعاملات با اين كشور را حائز اهميت دانست و گفت: هندي ها در صدد ساخت هواپيماي مسافربري بومي هستند و با وجود چنين برنامه‌اي در داخل كشور احتمال تعريف يك پروژه مشترك در اين حوزه وجود دارد.

مديركل دفتر حقوقي و امور بين الملل سازمان هواپيمايي كشوري با اشاره به جمعيت هفت ميليون نفري شاغل در صنعت هوانوردي و فرصت‌هاي آموزشي در كشور هند خاطرنشان كرد: آموزش نيروي انساني هند توسط اساتيد ايراني در بخش هوانوردي، تربيت نيروي متخصص در حوزه مديريت فرودگاهي، عمليات فرودگاهي، مراقبت پرواز و ساير تخصص هاي مورد نياز اين كشور و صدور خدمات فني مهندسي از عمده ترين فرصت هاي پيش روي ايران در كشور هند به شمار مي‌رود.
 

کد N241639

وبگردی