آفتاب

آلوئه ورا پتانسیلی بکر برای ارتقای بخش کشاورزی هرمزگان

آلوئه ورا پتانسیلی بکر برای ارتقای بخش کشاورزی هرمزگان

رئیس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان با اشاره به پتانسیل بکر استان هرمزگان در بهره‌برداری از آلوئه ورا از افراد حقیقی و حقوقی برای سرمایه گذاری در این بخش دعوت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس، علینقی صالحی با بیان اینکه آلوئه ورا در مناطق جلگه‌ای استانهای بوشهر و هرمزگان رویش دارند و از خاصیت دارویی بالایی برخوردار است تصریح کرد: در بین 300 گونه فقط چهارگونه آلوئه ورا ارزش غذایی دارند که خوشبختانه در استان هرمزگان پتانسیل خوبی در این بخش وجود دارد.

وی افزایش کمیت و کیفیت تولید محصول برگ و ژل به دلیل وجود اقلیم مناسب، داشتن حداقل هزینه تولید(نسبت به استانهای سردسیر)، وجود بستر لازم برای حمایت از سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی و تولیدی گیاه آلوئه ورا و عدم رقابت سایر سرمایه گذاران از مزیت‌های کشت آلوئه ورا در استان هرمزگان خواند.

صالحی با بیان اینکه سرمایه گذاری در بخش صنعتی کارخانه تولید کمپوت و آبمیوه آلوئه ورا راه مطمئن برای سرمایه گذاری است گفت: سازمان جهاد کشاورزی از علاقه مندان سرمایه گذاری در صنعت آلوئه ورا پس از تایید و فراهم شدن زیر ساخت های مورد تایید کمال حمایت و همکاری را خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان اشتغال پیش بینی شده طرح برای هر واحد را 29 نفر به صورت مستقیم خواند و افزود بی شک با راه اندازی کارخانجات آبمیوه و کمپوت سازی و همچنین صنایع فراوری در مناطق کمتر برخوردار علاوه بر سود مناسب برای سرمایه گذارن و ارتقای بخش تولید می توان گامی مهم در مرتفع سازی مشکلات بویژه اشتغال مناطق کمتر برخورد دار برداشت.

انتهای پیام

کد N241527

وبگردی