آفتاب

برزیل، نخستین کشور در تصویب قانون اساسی اینترنت

برزیل، نخستین کشور در تصویب قانون اساسی اینترنت

مادرید-ایرنا- نمایندگان مجلس سنای برزیل در تصمیمی یکپارچه، نخستین قانون اساسی اینترنت را تصویب کردند.

به گزارش ایرنا و به نقل از روزنامه ال پاییس، ˈدیلما روسفˈ رئیس جمهوری برزیل که بر اساس گزارش های فاش شده ازسوی ˈادوارد اسنودنˈ کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا هدف جاسوسی آمریکا بود، در نظر دارد این قانون را تصویب و آن را در کنفرانس امروز چهارشنبه در مورد اینترنت معرفی کند.

این قانون که لقب ˈقانون اساسی اینترنتˈ برزیل را گرفته، به عنوان نمونه ای از قانون که حقوق و تعهدات کاربران، دولت ها و شرکت ها را برابر می کند و تضمین می دهد این شبکه همچنان باز و غیر متمرکز باقی بماند؛ مورد ستایش قرار گرفته است.

برای تضمین تصویب این قانون، دولت روسف مجبور به چشم پوشی از برخی بندهای جنجالی نظیر الزام شرکت های اینترنتی به نصب مراکز اطلاعات رایانه ای و اینترنتی در کشور شد.

قانون جدید، حاکی از آن است که شرکت هایی نظیر ˈگوگلˈ و ˈفیسبوکˈ در صورتی که بخواهند اطلاعات کاربران برزیلی را برای امری استفاده کنند، ملزم به گرفتن مجوز از دادگاه های برزیل هستند.

دولت برزیل از سوی دیگر، با ایجاد محدودیت مانع شده است شرکت های مخابراتی از مشتریان پول بیشتری به خاطر دسترسی به محتوایی نظیر ویدئو یا خدمات صوتی ˈاسکایپˈ که نیاز به پهنای باند بیشتر دارد، بگیرند.

اروپام **1234**1485** 1064
کد N241475

وبگردی