آفتاب
لاریجانی:

برگزاری انتخابات آزاد گامی مهم در برقراری ثبات و آرامش در سوریه است

برگزاری انتخابات آزاد گامی مهم در برقراری ثبات و آرامش در سوریه است

رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار سفیر جدید کوبا گفت: برگزاری انتخابات آزاد و احترام به آرای مردم سوریه، گامی مهم برای برقراری ثبات و آرامش در این کشور است.

 به گزارش خبرگزاری مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با ولادیمیر آندرس گونزالس کسادا سفیر جدید کوبا در تهران که عصر روز گذشته صورت گرفت با بیان اینکه کوبا کشور دوست و انقلابی و مورد احترام مردم ایران است، اظهار داشت: ‌همواره روابط سیاسی میان دو کشور در عالی‌ترین سطح قرار داشته و لازم است تا روابط اقتصادی متناسب با همکاری‌های سیاسی فیمابین گسترش یابد.

وی افزود: ظرفیت‌های فراوانی در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی به ویژه روابط پارلمانی میان جمهوری اسلامی ایران و کوبا وجود دارد که می‌توان از آنها برای تقویت و تحکیم مناسبات دوستانه فیمابین استفاده کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحولات منطقه به ویژه بحران سوریه تصریح کرد: برگزاری انتخابات آزاد و احترام به آرای مردم سوریه، گامی مهم برای برقراری ثبات و آرامش در این کشور است.

لاریجانی در پایان بر اهمیت تداوم مشورت و رایزنی‌های مستمر میان جمهوری اسلامی ایران و کوبا تأکید کرد.

ولادیمیر آندرس گونزالس کسادا سفیر جدید کوبا در تهران در ادامه این دیدار نیز با ابراز خرسندی از مأموریت خود در تهران بر تحکیم و تقویت روابط فیمابین تأکید کرد و گفت: با توجه به روابط سیاسی خوب دو کشور باید برای ارتقای بیش از پیش همکاری‌ها در بخش‌‌های اقتصادی، فرهنگی و پارلمانی برنامه‌ریزی کرد.

وی همچنین با اشاره به سی و پنجمین سالگرد برقراری روابط سیاسی و دیپلماتیک کوبا و جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: همواره همکاری‌های سازنده‌ای در سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی به ویژه در جنبش عدم تعهد میان دو کشور وجود داشته که باید برای تداوم رایزنی‌ها و تعاملات بین‌المللی فیمابین تلاش کنیم.

سفیر کوبا در پایان با اشاره به اوضاع جاری در سوریه تصریح کرد:‌ کوبا مخالف هرگونه دخالت خارجی در سوریه است.

کد N241412

وبگردی