آفتاب
جانشین رییس عقیدتی سیاسی ارتش:

شهید قرنی در راه حفظ یکپارچگی کشور به شهادت رسید

شهید قرنی در راه حفظ یکپارچگی کشور به شهادت رسید

جانشین رییس عقیدتی سیاسی ارتش، گفت: سپهبد شهید قرنی در راه حفظ یکپارچگی کشور تا پای جان از آرمان امام دفاع کرد و به شهادت رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، حجت الاسلام عباس محمد حسنی در مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالروز شهادت سپهبد محمد ولی قرنی در شبستان امام خمینی(ره) در حرم حضرت معصومه(س) افزود: شهادت افتخار بزرگی است که نصیب انسان‌های بزرگ می شود و شهید هیچگاه از دل ها و یادها، فراموش نخواهد شد.

وی افزود: شهید قرنی یکی از پرچم های پر افتخار نظام جمهوری اسلامی است که در زندگی خود مبارزه علیه رژیم شاهنشاهی را به ثبت رساند و با تحمل زندان و شکنجه،پس از انقلاب نیز در راه دفاع از آرمانهای امام خمینی(ره)، شجاعانه ایستاد و به مقام شهادت رسید.

حسنی به بخشی از زندگی این شهید اشاره کرد و گفت:پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در 23 بهمن سال 1357، امام خمینی(ره) شهید قرنی را به عنوان اولین رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند و انتصاب ایشان همراه با جریان های ضد انقلابی و آشوب در بخش هایی از کردستان بود.

وی در تشریح حرکت منافقین اظهار داشت:گروهک ضد انقلاب بخشی از پادگان کردستان را تسخیر کردند و فرمانده پادگان را به گروگان گرفتند و تعداد کثیری از افراد عادی و نظامی را به قتل رساندند که در این شرایط، آشوب، همه جای کردستان را تهدید می کرد.

حسنی گفت: موفقیت های کاذب ابتدایی حرکت ضد انقلابی کموله آنها را امیدوار کرد که می توانند کردستان را نیز به تصرف خود در بیاورند بر این اساس اگر آنها به پادگان سنندج تسلط پیدا می کردند به سلاح های سنگین دست می یافتند و کشور در پس گرفتن سنندج و بازگرداندن امنیت به کردستان متحمل خسارات زیادی می شدند.

جانشین رییس عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به شجاعت و رشادت شهید قرنی در برابر آشوب کردستان گفت:شهید قرنی از کسانی بود که معتقد بود حتی یک لحظه هم نباید به دشمن امان داد از این رو به نیروی هوایی ارتش دستور داد هواپیماهای ارتش بر فراز سنندج مانور بدهند و دیوار صوتی را بشکنند.

حسنی اظهار داشت:وقتی دیوارهای صوتی شکسته شد مردم کردستان احساس امیدواری کردند و دیدند که نظام پشتیبان آنها هست ولی دشمنان انقلاب که احساس ترس می کرد به دولت موقت شکایت کردند که محمد قرنی برای سرکوب ملت اقدام کرده است.

وی هدف دشمن را جداسازی کردستان از ایران برشمرد و افزود: شهید قرنی با ایستادگی، از جدا سازی کردستان توسط دشمن جانانه دفاع کرد و در حقیقت شهید قرنی شهید حفظ یکپارچگی ایران اسلامی است.

وی کینه دشمن از شهید قرنی را عاملی مهم در به شهادت رساندن وی دانست و اظهار داشت: اجانب کینه او را به دل گرفتند همچنان که در عملیات مرساد کینه صیاد شیرازی را به دل گرفتند پس شهید قرنی را جلوی چشم خانواده اش ناجوانمردانه به شهادت رساندند.

حسنی، در پایان گفت: قرنی قبل از شهادت عنوان کرد که این کار آمریکایی‌هاست که علیه من انجام دادند پس شهید قرنی از نوادگان اویس قرنی تا پای جان ایستادگی کرد و پس از شهادت بر شانه های این ملت با احترام تشییع شد و در حرم حضرت معصومه(س) آرام گرفت.

انتهای پیام

کد N241359

وبگردی