آفتاب
به منظور صیانت از حریم راه‌ها؛

حافظان حریم راه‌ها در جاده‌های مازندران مستقر شدند

حافظان حریم راه‌ها در جاده‌های مازندران مستقر شدند

اكیپهای حافظان حریم راههای اداره كل راه و شهرسازی استان مازندران با هدف صیانت از این مهم و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح محورهای استان مستقر شدند.

اکیپهای حافظان حریم راههای اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران با هدف صیانت از این مهم و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح محورهای استان مستقر شدند.

به گزارش ایلنا از ساری، سید محمد نظری رئیس اداره ایمنی، ترافیک و حریم راههای این اداره کل ضمن اعلام این خبر افزود: مازندران به دلیل شرایط جغرافیایی و طبیعی خود و همچنین نزدیکی شهر‌ها و روستاهای این استان به هم علیرغم آنکه غالب کاربری اراضی کشاورزی می‌باشند اما به لحاظ تقاضای بی‌شمار جهت تفکیک اراضی و بازده بودن کلیه کاربر‌ها در حاشیه راه‌ها بویژه مشاغل متعدد مرتبط با نیاز استفاده کنندگان از جاده‌ها، اراضی مجاور حریم راه‌ها اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که این مهم عاملی شده تا ساخت و سازهایی در اراضی حاشیه راه‌ها بدون مجوز از مراکز ذیربط بصورت غیر مجاز صورت پذیرد و از طرفی به دلیل رشد فزاینده ترافیک و تولید خودرو، محورهای استان نیاز اساسی به ارتقاء و توسعه و تعریض داشته که این پدیده ناموزون و نامتعارف اثرات بسیار سویی را در سطح محور‌ها ایجاد نموده است.

وی یادآور شد: از این رو این اداره کل با مشارکت بخش خصوصی اقدام به استقرار اکیپ‌های ویژه حافظان حریم در سطح محورهای اصلی استان نمود.

رئیس اداره ایمنی، ترافیک و حریم راه‌ها اداره کل راه و شهرسازی مازندران صیانت از حریم راه‌ها را به منظور توسعه آتی راه و حفظ سرمایه ملی، از وظایف ذاتی عموم مردم دانست و خاطر نشان ساخت: یکی از وظایف مهم اکیپ مذکور جلوگیری از اشغال حریم راه و جمع آوری تابلوهای غیر مجاز در حاشیه راه‌هاست.

مهندس نظری خواستار عزم و ارادة ملی همه مردم علی الخصوص مالکین حاشیه راه‌ها در زمینه پاکسازی حریم راه‌ها شد و اظهار داشت: ساخت و ساز غیر مجاز در حریم راه‌ها یعنی استقبال از پیامدهای ناگوار ترافیکی و ناامنی شدید در سطح محور‌ها و همینطور محدودیت اراضی برای توسعه و تعریض محور‌ها که این مسائل می‌تواند در سطح وسیع‌تر عاملی در جهت رکود توسعه همه جانبه این استان سرسبز و ولایت مدار باشد.

گفتنی است مردم فهیم استان قبل از هرگونه فعالیتی در خصوص ساخت و ساز در حریم راه نسبت به اخذ مجوز لازم از این اداره کل اقدام نمایند.

کد N241252

وبگردی