آفتاب
مدیر سابق آموزش و پرورش عشایری کهگیلویه و بویراحمد:

خیانت نکردن در حق دانش‌آموزان عشایری را به عزل ترجیح دادم

خیانت نکردن در حق دانش‌آموزان عشایری را به عزل ترجیح دادم

مدیر سابق آموزش و پرورش عشایری کهگیلویه و بویراحمد گفت: وقتی قرار است برای خوشایند آدم‌های سیاسی و مسئولان در حق دانش‌آموزان عشایری خیانت کنم عزل از این منصب را به همه چیز ترجیح دادم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کهگیلویه و بویراحمد، محمد جهان با بیان اینکه برای حضور در این مسئولیت با کسی رایزنی نکردم افزود: بهترین لحظه زندگی خود وداع با مسئولیت در دوره کنونی است.

وی اظهارکرد: کار مدیریتی در استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به معضلات و مشکلاتی که وجود دارد از جمله خط‌بازی و مسائل سیاسی بسیار سخت است.

مدیر سابق آموزش و پرورش عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فرار معلمان عشایری در استان به دلیل سختی‌های کار خاطرنشان کرد: همه به دلیل وجود این سختی به دنبال انتقالی از آموزش و پرورش عشایری هستند و به همین خاطر تقاضاها برای قطع همکاری با آموزش و پرورش عشایری در استان ما زیاد است.

جهان تصریح کرد: معلمانی با ۲۸ سال سابقه به فکر انتقالی و تغییر وضعیت هستند در حالی که برخی با سابقه کم و تنها با سفارش سیاسیون قصد تغییر و تبدیل وضعیت را داشتند و ما نیز در این راه ضابطه را فدای رابطه‌بازی نکردیم.

وی تلویحاً دلیل برخورد با خود را پس از ۱۵ ماه مدیریت همین امر دانست و ادامه داد: ۴٫۵ سال مدیر آموزش و پرورش مارگون بودم که در طی آن دوره از من تقاضای برخورد با کسی را نکردند.

مدیر سابق آموزش و پرورش عشایری کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که هیچ‌گاه رعایت عدالت و ضوابط را فدای رابطه‌بازی و مسائل سیاسی نکردم، بیان کرد: نباید آموزش و پرورش ما به گونه‌ای شود که عده‌ای لیست ۵۰ نفره در دست داشته باشند و مدیر را برای رابطه‌بازی در تنگنا قرار دهند.

جهان در این نشست با بیان این‌که در استان کهگیلویه و بویراحمد نگاه به مدیریت‌ها خادمانه نیست، عنوان کرد: باید مسائل قبیله‌ای را کنار بگذاریم و شایسته‌سالاری را یک روز هم که شده در این استان حکم‌فرما کنیم.

وی در ادامه با بیان برخورد نامطلوب با خود و اظهارکرد: هر مدیری شخصیت اجتماعی دارد و بهتر بود قبل از این که به دنبال تغییر باشند از ما نیز نظرخواهی می‌کردند و ما نیز با دیده منت واگذاری مسئولیت را قبول می‌کردیم.

مدیر سابق آموزش و پرورش عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که ارزش و شخصیت خود را هیچ‌گاه به این مدیریت‌ها نمی‌فروشم، گفت: برخورد سیاسی موجب شد تا این گونه با ما برخورد شود.

جهان با تقدیر از مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مدیرکل هم تحت فشار بود هر چند که تغییر و تحول را در هر مجموعه‌ای بر اصلاح امور لازم می‌دانم.

وی افزود: تن به خواسته‌ نادرست آن‌ها ندادم چرا که معتقدم نمی‌توان به خاطر خوشایند سیاسیون به دانش‌آموزان عشایری خیانت کرد.

به گزارش ایسنا، در این آیین طی حکمی از سوی وزرات آموزش و پرورش و به پیشنهاد مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، اسماعیل رضایی مدیر آموزش و پرورش عشایری کهگیلویه و بویراحمد منصوب و از خدمات محمد جهان مدیر سابق این اداره قدردانی شد.

انتهای پیام

کد N241244

وبگردی