آفتاب

نوبخت اعلام کرد: دو میلیون 400 هزار نفر از یارانه انصراف دادند

نوبخت اعلام کرد: دو میلیون 400 هزار نفر از یارانه انصراف دادند

سخنگوی دولت از همه کسانی که از دریافت یارانه نقدی انصراف دادند تشکر کرد.

به گزارش خبرآنلاین محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت، در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: هر چند در روزهای نخست، تعداد افرادی که برای دریافت یارانه ثبت نام نکرده بودند به بیش از 10 درصد رسیده بود و پیش بینی می شد که هفت تا هشت میلیون نفر از دریافت انصراف دهند، به تشخیص خانوارها تعداد دو میلیون و 400 هزار نفر در مرحله دوم ثبت نام از دریافت یارانه انصراف دادند. 73 میلیون نفر نیز در این مرحله برای دریافت یارانه ثبت نام کرده اند.

سخنگوی دولت از تمامی دو میلیون و 400 هزار نفر که از دریافت، یارانه انصراف دادند قدردانی کرد و گفت: آنان با انصراف خود هزار و 200 میلیارد تومان منبع مالی در اختیار دولت قرار دادند تا از این امکانات برای بخش های تولید، حمل و نقل عمومی، بهداشت و درمان و کمک به اقشار کم درآمد استفاده شود.

نوبخت با تاکید بر این که دولت مصمم است در سال 1393 نرخ تورم را کاهش دهد، گفت: از این جهت همانطور که به دفعات از سوی مسوولان دولتی به ویژه رییس جمهوری اعلام شد، افزایش قیمت حامل های انرژی رشدی بسیار محدود و کند خواهد داشت که از سوی وزارت نفت و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در زمان اجرا اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما منابع در اختیار را برای پرداخت 5 هزار و 400 میلیارد تومان در بخش های تولید، اشتغال، حمل و نقل عمومی و 4 هزار و 800 میلیارد تومان را برای بیمه، بهداشت و درمان و ارزان کردن هزینه های درمانی و 2 هزار و 400 میلیارد تومان را نیز برای امنیت غذایی تخصیص می دهیم که به صورت کالا و مواد غذایی در اختیار اقشار خاص و کم درآمد که تعریف می شود، قرار گیرد.

سخنگوی دولت ادامه داد: همچنین به افرادی که ثبت نام کرده اند، همچون ماه نخست امسال 45 هزار و 500 تومان به ازای هر فرد پرداخت می شود.

نوبخت اظهار داشت: خانوارهایی که از دریافت یارانه نقدی انصراف داده اند از امتیاز همیاری با دولت برخوردار خواهند شد و این بخش از مردم به جای دریافت کمک های نقدی، به شکل های دیگر از تسهیلات خاصی برخوردار می شوند.

وی اظهار امیدواری کرد با اقدامات انجام شده، کاستی های مرحله اول که شامل کسری بودجه برای پرداخت یارانه و پرداخت به همه خانوارها اعم از متقاضی و غیر متقاضی بود، برطرف شود.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری تصریح کرد: در این مرحله به اقشار کم درآمد توجه می شود و برخلاف مرحله اول با رقمی که در اختیار دولت از این محل قرار می گیرد به بهداشت، درمان، تولید و اشتغال توجه کافی و مناسب خواهد شد.

نوبخت اظهار امیدواری کرد: با این اقدام پرونده مرحله دوم هدفمندی یارانه ها بسته شود و دولت بتواند کار اجرایی را آغاز کند تا مردم خوب و شریف ایران از منافع و فواید آن استفاده کنند.

2929

 

 

کد N241142

وبگردی