آفتاب

دیدار رئیس‌جمهوری موقت اوکراین با اعضای هیات کنگره آمریکا

دیدار رئیس‌جمهوری موقت اوکراین با اعضای هیات کنگره آمریکا

رئیس جمهوری موقت اوکراین با هیاتی از جانب کنگره آمریکا به رهبری رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان این کشور دیدار و درباره اوضاع در اوکراین و همکاری‌های آتی دو جانبه گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل صدای روسیه، اولکساندر تورچینف، رئیس جمهوری موقت اوکراین و رئیس پارلمان این کشور در جریان این دیدار که روز سه‌شنبه صورت گرفت، گفت: برخلاف توافق‌های به دست آمده در ژنو به ویژه تروریست‌های آموزش دیده و گروه‌های زیرمجموعه آن که با روسیه همکاری می‌کنند اقدامات کنونی در اوکراین باعث بی‌ثباتی اوضاع در شرق کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه شرکای استراتژیک نباید اوکراین را با مهاجم خود تنها بگذارند و رها کنند، افزود: تهاجم نظامی علیه اوکراین چالشی است که نه تنها کشور ما را با خود درگیر کرده بلکه اروپا و تمامی جهان متمدن را گرفتار کرده است.

تورچینف در جریان گفت‌وگو با اد رویس، رئیس این هیات آمریکایی درباره موضوعات اصلی در خصوص اصلاحات و پروژه‌هایی با سرمایه‌گذاری‌های خارجی که باعث بهبود وضعیت اقتصادی اوکراین می‌شود گفت‌وگو کرد.

رئیس جمهوری موقت اوکراین با اشاره به نگرانی‌ها درباره سیستم مالیات گیری و کاهش مالیات‌ها در کشور در ادامه گفت: فشارهای دولت باعث پیش شرط‌هایی شده و فساد در کشور رو به کاهش است. ما در حال انجام اصلاحات در اخذ مالیات و بهبود وضعیت اقتصادی در کشور هستیم. مقام‌های دولت کی‌یف از اقتصادی قابل پیش‌بینی و شفاف حمایت می‌کنند که باعث جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی می‌شود.

رئیس هیات آمریکایی نیز حمایت خود را از اقدامات دولت جدید اوکراین که با هدف تقویت و رشد این کشور و ارتقای روابط میان کی‌یف و واشنگتن صورت گرفته، ابراز داشت.

وی همچنین افزود: ایالت متحده آماده حمایت کامل از اوکراین برای دفاع از یکپارچگی کشورش است.

این مقام مسئول آمریکایی به خبرنگاران گفت: آمریکا به دنبال حمایت از مردم اوکراین در این شرایط سخت است، چرا که یکپارچگی و تمامیت ارضی این کشور در معرض خطر قرار گرفته است. همچنین واشنگتن آماده حمایت کامل از دولت اوکراین برای دفاع از آزادی و استقلال است.

انتهای پیام

کد N240956

وبگردی