آفتاب

روسیه: پنج کشور ساحلی خزر همکاری های خود را تقویت می کنند

روسیه: پنج کشور ساحلی خزر همکاری های خود را تقویت می کنند

مسکو-ایرنا- وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه طی بیانیه ای با اشاره به برگزاری اجلاس وزیران خارجه کشورهای ساحلی خزر در مسکو اعلام کرد: این اجلاس نتایج مثبت داشت و پنج کشور ساحلی خزر همکاری های خود را تقویت می کنند.

به گزارش ایرنا دربیانیه وزارت خارجه روسیه گفته شده است : شرکت کنندگان در اجلاس مسکو موضوعات مربوط به همکاری های پنج کشور ساحلی خزر با محوریت تهیه مقدمات اجلاس چهارم سران خزر در آستراخان را بررسی کردند.

وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان روز سه شنبه در مسکو دیدار کردند و در این نشست موضوعات مختلف همکاری های پنج کشور ساحلی خزر بررسی شد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه گفته شده است : وزرای خارجه پنج کشور ساحلی خزر در مورد موضوعات دستور کار اجلاس سران که پاییز آینده در آستراخان روسیه برگزار می شود، گفت وگو و مذاکره کردند.

ˈطرف های شرکت کننده در اجلاس وزرای خارجه کشورهای ساحلی خزر بر اهمیت اجرای توافق های اجلاس قبلی سران خزر در باکو در مورد مرزبندی محدوده های آبی خزر و ایجاد ساز و کاری برای حفظ ماهیان خاویاری در این پهنه آبی تاکید کردند.ˈ

در بیانیه اضافه شده است: وزیران خارجه پنج کشور ساحلی خزر همچنین به آهنگ مثبت کار تنظیم رژیم حقوقی جدید دریای خزر اشاره کردند.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود اضافه کرده است: شرکت کنندگان در اجلاس مسکو در خصوص دورنمای تقویت همکاری ها درعرصه های امنیتی، حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی خزر و هواشناسی و پیشگیری از حوادث غیرمترقبه و دیگر موضوعات مورد علاقه مربوط به خزر گفت وگو و تبادل نظر کردند.

اجلاس وزرای خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر روزسه شنبه با شرکت وزیران خارجه ایران، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان در مسکو برگزار شد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان از طرف جمهوری اسلامی ایران در این نشست شرکت کرد و دیدارهای دوجانبه ای هم با همتایان روس، قزاقستانی و آذری خود داشت.

اجلاس وزرای خارجه پنج کشور ساحلی خزر به منظور تمهید مقدمات و هماهنگی لازم برای اجلاس سران خزر که برای پاییز آینده در آستراخان برنامه ریزی شده است، برگزار شد.

اروپام/2242**518 ** 1064
کد N240937

وبگردی