آفتاب
در نطق میان‌دستور مطرح شد

مجموعه انتقادات مهرداد بذرپاش به دولت یازدهم

مجموعه انتقادات مهرداد بذرپاش به دولت یازدهم

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار کرد: بسیاری از پیشرفت‌های کشور مدیون مجاهدت‌ و تلاش‌های کارگران است که در مقابل کار فراوان عایدی اندکی دارند و همواره پای انقلاب ایستاده‌اند و خیلی از مدعیان را شرمنده کرده‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار کرد: بسیاری از پیشرفت‌های کشور مدیون مجاهدت‌ و تلاش‌های کارگران است که در مقابل کار فراوان عایدی اندکی دارند و همواره پای انقلاب ایستاده‌اند و خیلی از مدعیان را شرمنده کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهرداد بذرپاش طی نطق پس از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس برخاسته از خرد جمعی کل جامعه‌اند که باید همواره مورد احترام قرار گیرند چرا که احترام به آنها، احترام به تمامی ملت است و نمایندگان ملت نیز برای خود شأنی جز خدمتگزاری قائل نیستند و طبق قانون نسبت به حقوق ملت مسئولند پس باید دولت نیز این را بداند و قبول داشته باشد و نظارت مجلس بر خود را کارشکنی تعریف نکند.

وی تاکید کرد: کمک کردن و همراهی کردن تعریف و تمجید دائم نیست. دولت نمایندگان را باید در پاسخ به مطالبات مردم یاری رساند و خدای ناکرده برخی مدیران برای از میدان به در کردن و یا ضربه زدن به حیثیت نمایندگان در حوزه انتخابیه کاری نکنند البته دولت در وسط میدان است و باید کمک شود چرا که کار اجرا و پاسخ دادن به مطالبات مردم کاری بسیار دشوار است و همه ما نمایندگان باید دولت را کمک کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم توجه به تشکیل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، گفت: مگر دولت در ابتدای رای‌آوری یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های خود را احیای سازمان مدیریت نمی‌دانست و مگر دلیل بسیاری از مشکلات کشور را تغییر سازمان مدیریت به معاونت نمی‌دانست، پس چه شد بعد از گذشت هشت ماه از شروع دولت نه تنها این سازمان احیا نشد بلکه وقتی مجلس اقدام به احیای این سازمان نمود دولت به عنوان مخالف در مجلس حاضر شد و اکنون نیز علیرغم احترامی که برای معاونت برنامه‌ریزی رییس‌جمهور قائلم ایشان غیرقانونی عهده‌دار معاونت دیگری به نام نیروی انسانی است.

وی افزود: اعتماد مردم چیزی نیست که با آن شوخی کنیم و این ملت همان ملت حماسه‌آفرین در مقاطع مختلف است و عمل به وعده‌ها توجه به اعتماد مردم است. در مورد دیگر مگر نقد اصلی به مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها عدم تخصیص درآمدهای حاصل از یارانه‌ها به تولید نبود پس چرا الان وزیر صنایع و رییس‌جمهور اعلام کردند یارانه‌ای به تولید اختصاص نخواهد یافت، این یک خلف وعده است و باید دانست اعتماد را دریابیم که دری گران‌بهاست.

بذرپاش با اشاره به رقابت بانک‌ها در پرداخت سود سپرده بانکی، خاطرنشان کرد: اخیرا بانک‌ها در یک رقابت باور نکردنی اقدام به افزایش نرخ سود سپرده‌های خود تا 27 درصد کرده‌اند و این چه تدبیر اقتصادی از کسانی است که همواره حمایت از تولید را جزو رئوس برنامه‌های خود می‌دانستند این یعنی تعطیل کردن تولید خلاف قانون.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بحث سیاسی به ویژه توافقنامه ژنو که بارها راجع به آن سخن گفته شد بحث جدی برای آینده کشور است چرا که تصمیماتی که اکنون در مورد انرژی هسته‌ای گرفته می‌شود کم‌اهمیت‌تر از موضوع هدفمندی نیست. به این دلیل که بحث بر سر قدرت یک منطقه و تضمین آینده یک کشور است. در ابتدای توافق بسیاری انتقادات مربوط به محفوظات تیم مذاکره کننده نسبت به آمریکا بود و حالا کم‌کم بسیاری از انتقادها رنگ واقعیت به خود گرفته است.

بذرپاش ادامه داد: پس از توافقنامه ژنو سه بار تحریم شدیم، هجده بار تهدید نظامی شدیم، پارلمان اروپا انتخاب رییس‌جمهور را زیر سوال برد. هیچ شرکت غربی اجازه ورود به ایران پیدا نکرد. تعهدات شرکت‌های هواپیمایی عمل نشد و دلاری به بانک مرکزی ایران وارد نشد. اموال بنیاد علوی بلوکه شد و برای اولین بار سفیرمان را نپذیرفتند، آیا این بود دستاورد توافقنامه ژنو؟

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان تاکید کرد: شرایط کشور شرایط حساسی است و همه قبول داریم مجاهدت‌های افراد گوناگون ما را به اینجا رسانده است پس حق هر کاری و هر حرفی را نداریم. باید امید بیگانگان را ناامید کنیم و امام (ره) و شهدا را شاد نماییم.

انتهای پیام

کد N240897

وبگردی