آفتاب
نماینده مردم نجف آباد اصفهان:

بخش تولیدی کشور به دلیل سودهای کلان توان رقابت ندارند

بخش تولیدی کشور به دلیل سودهای کلان توان رقابت ندارند

تهران – ایرنا - نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی، اصلاح نظام بانکی کشور را ضروری دانست و گفت: صنایع و بخش تولیدی کشور با سودهای کلان بانکی توان رقابت را با سایر رقبای خود ندارند.

به گزارش خبرنگارسیاسی ایرنا، «ابوالفضل ابوترابی» در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی افزود: وظیفه عمده خانه ملت ریل گذاری، رونق بخشی و حل مشکلات با وضع و اصلاح قوانین است و اگر بخواهیم آسیب شناسی کنیم که در جنگ اقتصادی چه مواردی موانع عمده کسب و کار است، پنج مانع بزرگ را می توان نام برد.

وی، اولین و مهم ترین مانع کسب و کار در کشور را وجود بوروکراسی اداری دانست و خاطرنشان کرد: ما در سال 1357 انقلاب ایدئولوژیک انجام دادیم ولی انقلاب اداری انجام نشده و تا زمانی اموراتی که در توان مردم است را دولت واگذار نکند و دولتی کوچک و چابک ایجاد نشود، ظرفیت های کشور آزاد نمی شود و نمی توانیم در عرصه اقتصادی در جهان نقشی بازی کنیم بنابراین اصلاح بنیادین نظام اداری یک امر ضروری است.

ابوترابی، دومین مانع بزرگ پیشرفت کشور را اصلاح نظام بانکی کشور عنوان کرد و افزود: مجلس باید ورود جدی پیدا کند و منتظر اقدامات دولت نماند.

وی ادامه داد: صنایع و تولید کشور با سودهای کلان توان رقابت با سایر رقبای خود را ندارند و ربای قانونمند در نظام بانکی حاکم شده که بسیاری از خانواده ها را تا مرز طلاق رسانده است و صنایع به شدت متضرر شده اند.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس، بهره وری کم ادارات و کارخانجات و تعطیلات زیاد مملکت را سومین مانع بزرگ پیشرفت کشور دانست و گفت: باید یک کار جهادی و فرهنگی در ایجاد فرهنگ کار و کاهش و ساماندهی تعطیلات انجام شود.

ابوترابی یادآور شد: مردم ایران عمدتا مردمی پرمصرف هستند که باید مثل کشورهای پیشرفته فرهنگ کار و مصرف کم جایگزین فرهنگ فعلی کشور شود.

ادامه دارد....

سیام **1058**1336
کد N240836

وبگردی