آفتاب

لاریجانی:برگزاری انتخابات آزاد در سوریه گام مهمی برای برقراری ثبات در این کشور است

لاریجانی:برگزاری انتخابات آزاد در سوریه گام مهمی برای برقراری ثبات در این کشور است

سفیر جدید کوبا در تهران با رییس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ولادیمیر آندرس گونزالس کسادا سفیر جدید کوبا در تهران عصر روز گذشته (سه‌شنبه) با علی لاریجانی، مجلس شورای اسلامی، دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاریجانی در ابتدای این دیدار با بیان اینکه کوبا کشور دوست و انقلابی و مورد احترام مردم ایران میباشد گفت: همواره روابط سیاسی میان دو کشور در عالیترین سطح قرار داشته و لازم است روابط اقتصادی متناسب با همکاریهای سیاسی فیمابین گسترش یابد.

وی در همین راستا افزود: ظرفیت‌های فراوانی در زمینه های سیاسی و اقتصادی بویژه روابط پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کوبا وجود دارد که میتوان از آنها برای تقویت و تحکیم مناسبات دوستانه فیمابین استفاده کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحولات منطقه بویژه بحران سوریه تصریح کرد: برگزاری انتخابات آزاد در سوریه و احترام به آراء مردم این کشور گام مهمی برای برقراری ثبات و آرامش در سوریه می باشد.

لاریجانی در پایان بر اهمیت تداوم مشورت و رایزنیهای مستمر میان جمهوری اسلامی ایران و کوبا تاکید وخاطر نشان کرد: دیدگاه‌ها و نظرات نزدیک دو کشور در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی بستر مناسبی برای همکاری مشترک در صحنه‌های بین‌المللی فراهم آورده است.

در ادامه این دیدار ولادیمیر آندرس گونزالس کسادا سفیر جدید کوبا در تهران با ابراز خرسندی از ماموریت خود در تهران بر تحکیم و تقویت روابط فیمابین تاکید کرد و گفت: با توجه به روابط سیاسی خوب دو کشور بایستی برای ارتقاء بیش از پیش همکاریها بخشهای اقتصادی فرهنگی و پارلمانی برنامه‌ریزی کرد.

وی همچنین با اشاره به سی و پنجمین سالگرد برقراری روابط سیاسی و دیپلماتیک کوبا و جمهوری اسلامی ایران افزود: همواره همکاریهای سازنده‌ای در سازمانها و نهادهای بین‌المللی بویژه در جنبش عدم تعهد میان دو کشور وجود داشته که باید برای تداوم رایزنیها و تعاملات بین‌المللی فیمابین تلاش کنیم.

سفیر کوبا در پایان با اشاره به اوضاع جاری در سوریه تصریح کرد: کوبا مخالف هرگونه دخالت خارجی در سوریه می‌باشد.

انتهای پیام

کد N240832

وبگردی