آفتاب

استرالیا جت های جنگنده از آمریکا خریداری می کند

استرالیا جت های جنگنده از آمریکا خریداری می کند

تهران- ایرنا- ˈتونی ابوتˈ نخست وزیراسترالیا روز چهارشنبه اعلام کرد : کشورش در نظر دارد 58 فروند هواپیمای جت جنگنده ˈاف -35ˈ از یک شرکت تجهیزات نظامی آمریکا خریداری کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سیدنی، نخست وزیراسترالیا درˈکانبراˈ به خبرنگاران گفت: نسل پنجم جت های ˈاف 35ˈ ساخت شرکت تجهیزات نظامی ˈلاکهید مارتین ˈ آمریکا ، درزمره پیشرفته ترین جنگنده ها در سراسر جهان است و می تواند سهم حیاتی در زمینه امنیت ملی استرالیا داشته باشد.

ابوت که مبلغ این خرید را 4/12 میلیارد دلار استرالیا( 6/11دلار آمریکا) اعلام کرده و افزوده است: اولین جنگنده اف 35 در سال 2018 میلادی وارد استرالیا شده و در سال 2020 میلادی در نیروی هوایی سلطنتی استرالیا به کارگرفته خواهد شد.

استرالیا در سال 2009 میلادی نیز خرید 14 فرونده جنگنده رادارگریز را تایید کرد و تصمیم گرفت جت های بیشتری به منظور تقویت نیروی هوایی این کشور خریداری کند.

شرکت آمریکایی ˈلاکهید مارتینˈ درحال ساخت سه مدل جت های اف 35 برای ارتش آمریکا و نیز 8 کشور انگلیس، کانادا، استرالیا، نروژ، ایتالیا، ترکیه ، هلند و دانمارک است که درزمینه تحقیق و تولید این جنگنده ها مشارکت داشته اند.

براساس این گزارش، ژاپن و رژیم صهیونیستی نیز درخواست خرید این جت های جنگنده را داده اند و کره جنوبی اعلام کرده درنظردارد این جت ها را خریداری کند.

آساق**1450**5981
کد N240528

وبگردی