آفتاب

افزایش شمار ناظران اروپایی در اوکراین

افزایش شمار ناظران اروپایی در اوکراین

نمایندگان هیات روسیه گفتند، تعداد ناظران هیات ویژه سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) در اوکراین به منظور اجرای توافقنامه‌ ژنو تا 500 تن افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از صدای روسیه، پایگاه‌های هیات ویژه ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا در کی‌یف خواهد بود. هیات سابق این سازمان که از سوی دولت مرکزی کی‌یف دعوت شده بود، در اوایل مارس سال جاری میلادی دست‌کم سه بار تلاش کرد تا وارد شبه جزیره کریمه شود اما نتوانست. در یکی از این اقدامات تیرهوایی شلیک شد.

سخنگوی طرفداران فدرال گفت، رهبری حامیان حکومت فدرال در منطقه دونتسک اوکراین نمایندگان سازمان همکاری و امنیت اروپا را از برنامه خود برای برگزاری رفراندومی در این منطقه خودمختار مطلع ساخته‌اند.

الکساندر هریاکف، رئیس کمیته مطبوعاتی جمهوری مردمی دونتسک گفت: آن‌ها با ما دیدار کردند تا از موضع‌ ما مطلع شوند و ما موضعمان را برای آن‌ها توضیح دادیم. ما از نمایندگان سازمان امنیت و همکاری اروپا خواستیم تا موضع ما را به سراسر دنیا منتقل کنند چرا که اوضاع عوض شده و دیگر هیچ چیز مثل سابق نیست.

این فعال ادامه داد: نمایندگان این سازمان پرسیدند اگر نتایج رفراندوم در خصوص وضعیت منطقه دونتسک دلخواه ما نباشد، چه می‌شود؟ من پاسخ دادم که اگر به لحاظ تئوری این مساله رخ دهد، مطمئن باشید که ما به طرف مردم خودمان تیراندازی نخواهیم کرد.

هریاکف گفت، در آینده نزدیک دیدارهای دیگر با نمایندگان سازمان امنیت و همکاری اروپا صورت خواهد گرفت به ویژه با کارمند سابق کنسولگری آلمان در دونتسک که قصد ماندن در این شهر را دارند.

انتهای پیام

کد N240500

وبگردی