آفتاب

موافقت اردن با آزادی یک زندانی لیبیایی در مقابل آزادی سفیر خود در لیبی

موافقت اردن با آزادی یک زندانی لیبیایی در مقابل آزادی سفیر خود در لیبی

منابع آگاه اعلام کردند که اردن با این مساله موافقت کرده است که در مقابل آزادی سفیر ربوده شده خود در لیبی، یک زندانی لیبیایی در اردن که حکم حبس ابد به اتهام تروریسم را سپری می‌کند، آزاد کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، منابع اعلام کردند: میانجی‌گرانی از شیوخ قبایل در لیبی در حال حاضر تلاش می‌کنند تا به توافقی برای آزادی "محمد سعید الدرسی"، ملقب به "ابو عزام اللیبی"، یک زندانی لیبیایی در اردن دست یابند تا پس از آن نیز "فواز العیطان"، سفیر ربوده شده اردن در لیبی آزاد شود.

پیشتر وزارت خارجه لیبی و اردن اعلام کردند که سفیر اردن در لیبی توسط افراد مسلح نقابدار ربوده شده است.

منابع تأکید کردند که امان در "توافق ریاض" راه حل مناسبی را برای آزادی الدرسی پیدا کرده است تا بدین ترتیب وی برای ادامه اجرای محکومیتش به لیبی انتقال داده شود و در مقابل نیز سفیر اردن در لیبی آزاد شود.

الدرسی در زندان الموقر 2 به سر می‌برد که در این زندان تعدادی از برجسته‌ترین سلفی‌های اردن بازداشت شده‌اند که برجسته‌ترین آن‌ها ابو قتادة‌، از رهبران القاعده است که انگلیس سال گذشته وی را به اردن تحویل داد و اردن در صدد است وی را مجددا محاکمه کند.

منابع آگاه اعلام کردند که تلاش‌ها همچنان برای آزاد کردن فواز العیطان ادامه دارد اما هیچ‌گونه جزییات و زمانی را برای آزادی وی اعلام نکردند.

در همین راستا منابعی در عشیره‌ی العیطان اعلام کردند که هیچ‌گونه اطلاعاتی مبنی بر زمان آزادی سفیر اردن در لیبی وجود ندارد.

انتهای پیام

کد N240372

وبگردی