آفتاب

واشنگتن تجهیزات نظامی جدید به عراق می‌دهد

واشنگتن تجهیزات نظامی جدید به عراق می‌دهد

رئیس دفتر همکاری امنیتی سفارت آمریکا در بغداد اعلام کرد که واشنگتن امروز (چهارشنبه) تجهیزات نظامی جدیدی از جمله 99 موشک به بغداد تحویل می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آنا‌تولی ترکیه، مایل بدناریک، رئیس دفتر همکاری امنیتی سفارت آمریکا در بغداد در جریان دیدارش با برخی مسئولان عراقی گفت: از آغاز تنش‌ها در استان الانبار واشنگتن به صورت مستقیم از بغداد حمایت نظامی و تسلیحاتی به عمل آورده است.

وی تاکید کرد: واشنگتن از 17 ژانویه گذشته 14 میلیون گلوله، هفت هزار نوع سلاح از جمله تفنگ، مسلسل و راکت به بغداد تحویل داده است.

بدناریک افزود: واشنگتن همچنین تصمیم دارد امروز 99 موشک از نوع "هل فایر" و هزار گلوله تانک به عراق تحویل دهد.

بدناریک خاطرنشان کرد: براساس توافقی که میان بغداد و واشنگتن صورت گرفته، نیروهای نظامی عراق در زمینه اطلاعاتی آموزش داده می‌شوند.

وی ادامه داد: مسئولان آمریکایی همچنین نقشه‌هایی در خصوص اماکنی که گروه "دولت اسلامی عراق و شام" موسوم به "داعش" در آنجا حضور دارند، برای مسئولان عراقی فراهم کرده‌اند.

بدناریک تاکید کرد: واشنگتن در سپتامبر آتی نیز جنگنده‌هایی نوع "اف 16" را به بغداد تحویل خواهد داد و دو طرف آمریکایی و عراقی یک پایگاه هوایی را برای این جنگنده‌ها فراهم می‌کنند.

از حدود چهار ماه پیش، استان الانبار صحنه‌ درگیری‌های زیادی میان نیروهای ارتش و افراد مسلح قبایل بوده است و ارتش عراق از 21 دسامبر گذشته عملیات گسترده‌ای را علیه داعش آغاز کرده است.

انتهای پیام

کد N240332

وبگردی