آفتاب
وقتی الیزه از کرده خود پشیمان می شود/

راهکارهای پاریس برای جلوگیری از پیوستن فرانسویان به تروریستها در سوریه

راهکارهای پاریس برای جلوگیری از پیوستن فرانسویان به تروریستها در سوریه

دولت فرانسه که از ابتدای بحران سوریه کمکهای زیادی به تروریستها کرده و حتی سفر افراطیون فرانسوی به خاورمیانه برای کمک به تروریستها را تسهیل کرده بود اکنون نگران بازگشت آنها به پاریس است از همین رو راهکارهایی را برای جلوگیری از پیوستن افراد جدید به شورشیان به کار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه روز گذشته در یک سخنرانی از نگرانی های پاریس درباره بازگشت افراطیون سفر کرده به سوریه و اقدامات آنها در داخل فرانسه خبر داد.

الجزیره در توضیح این خبر می نویسد : فرانسه از اقدامات خود برای متوقف کردن پیوستن شهروندان این کشور به شورشیان سوری و همچنین جلوگیری از اقدامات جوانان افراطی در داخل فرانسه روزنمایی می کند.

فرانسه که موضع سختی در قبال "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه دارد، اعلام کرده که در حدود 500 نفر از شهروندان این کشور با سفر به سوریه به شورشیان حاضر در این کشور پیوسته اند و با توجه به تهدیداتی که این افراد برای خود فرانسه ایجاد می کنند فرانسوا اولاند دستوراتی را برای متوقف کردن روند سفر افراطیون حاضر در فرانسه به سوریه صادر کرده است.

بر اساس این گزارش، ترس مقامات فرانسوی از اقدامات افراطیون حاضر در این کشور از مارس سال 2012 میلادی پس از آنکه یک فرد مسلح منتسب به عضویت در القاعده با شلیک گلوله در شهر تولز هفت نفر را به کام مرگ فرستاد به اوج خود رسیده است.

در حالیکه بحران سوریه وارد چهارمین سال خود شده دولت فرانسه به سبب آنکه نتوانسته اقدام خاصی برای جلوگیری از پیوستن شهروندان این کشور به شورشیان سوری انجام دهد، تحت انتقادات شدیدی قرار گرفته و این در حالی است که برخی از فرانسویان حاضر در سوریه فقط 15 سال سن دارند.

در همین رابطه اولاند در نطق روز گذشته خود گفت : فرانسه تمام اقدامات مورد نیاز برای منصرف کردن، جلوگیری و تنبیه افرادی که تلاش می کنند برای مبارزه به سوریه بروند ، به کار می گیرد. حضور شهروندان فرانسوی در جنگ سوریه هیچ دلیلی ندارد و ما با آن مقابله می کنیم.

این اظهارات اولاند در حالی بیان می شود که چهار روزنامه نگار فرانسوی آزاد شده توسط تروریستهای حاضر در سوریه اعلام کرده اند برخی از افرادی که آنها را به گروگان گرفته بودند از شهروندان فرانسه بوده اند.

قرار است این دسور العمل ها امروز چهارشنبه به پارلمان فرانسه تحویل داده شود. در همین رابطه "برنارد کازنو" وزیر کشور فرانسه اعلام کرد : گامهایی که پاریس در این رابطه برخواهد داشت می تواند بسیار شدیدتر از اقداماتی باشد که انگلیس در این رابطه به کار گرفته است.

به نوشته الجزیره یکی از از مواردی که قرار است دولت فرانسه در این رابطه به کار بگیرد تشویق والدین برای گزارش دادن رفتارهای مشکوک فرزندان خود به نهادهای امنیتی و جلوگیری از سفر آنها به خاورمیانه است. 

وزیر کشور فرانسه درباره دین اسلام نیز گفت : اسلام در فرانسه دین رادیکالی (افراطی) نیست. ما نیازی به برخورد با اسلام نداریم بلکه آنچه ما نیاز داریم برخورد با رفتارهای افراطی است. نوجوانان و افراد کم سن و سال معمولا شکننده هستند و می توانند در دست افراد سود جود گرفتار شوند.

به نوشته الجزیره، اقداماتی که پاریس برای جلوگیری از پیوستن شهروندان فرانسه به شورشیان سوری به اجرا می گذارد شامل 20 بند است که در روزهای آینده به اجرا گذاشته می شود.

وزیر کشور فرانسه می گوید هدف اصلی پاریس از اجرای این اقدامات جلوگیری از پیوستن افراد به شبکه های تروریستی و ناکارآمد کردن این شبکه ها در فرانسه است. این یک برنامه جامع برای مقابله با برنامه های افراطیون است.

به گفته وی، برخی از این اقدامات شامل پایش وب سایت هایی است که در امر جذب افراطیون و انتقال آنها به سوریه فعالیت می کنند، برخورد با گردانندگان این سایت ها و درخواست از دیگر کشورهای اروپایی برای افزایش اقدامات خود برای جلوگیری از پیوستن شهروندانشان به شورشیان حاضر در سوریه است.

کد N240299

وبگردی