آفتاب

وزیر اول اسکاتلند: استقلال ما به نفع انگلیس خواهد بود

وزیر اول اسکاتلند: استقلال ما به نفع انگلیس خواهد بود

وزیر اول اسکاتلند امروز (چهارشنبه) در سخنانی به مناسبت روز "جورج مقدس"، با بیان اینکه یک اسکاتلند مستقل همکاری نزدیکی با انگلیس خواهد داشت تا اقتصاد و فرصت‌های شغلی را تقویت کند، تلاش می‌کند تا نگرانی‌ها درخصوص خروج از بریتانیا را کاهش دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، انتظار می‌رود که الکس سالموند، وزیر اول اسکاتلند در این سخنرانی خود بر مناسبات و دوستی بین اسکاتلند و بقیه ملت‌های بریتانیا تاکید کند.

سالموند همچنین با رد این موضوع که احزاب اصلی انگلیس از ادامه استفاده اسکاتلند از واحد پولی پوند حمایت نخواهند کرد، تاکید خواهد کرد که ارتباطات تجاری همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند و واحد پولی نیز در صورت استقلال اسکاتلند همان پوند خواهد بود.

وی در حالی درخصوص ادامه همکاری‌ها با انگلیس سخن خواهد گفت که بحث استقلال از انگلیس روز به روز گرمتر می‌شود. براساس نتایج نظرسنجی‌ها هرچند حامیان عدم استقلال همچنان گسترده‌تر هستند اما فاصله بین آن‌ها و کسانی که خواهان جدایی از انگلیس هستند در حال کم شدن است.

سالموند، رهبر حزب ملی اسکاتلند که اکثریت کرسی‌های پارلمان را در اختیار دارد معتقد است که اسکاتلند در صورت استقلال می‌تواند خود درخصوص مسائل مهم تصمیم گیری کند.

این در حالی است که انگلیس، ولز و ایرلند شمالی (دیگر بخش‌های بریتانیا) با استقلال اسکاتلند مخالفت کرده و می‌گویند که این اتحاد 307 ساله می‌تواند قوی‌تر باشد.

انتهای پیام

کد N240284

وبگردی