آفتاب

86 درصد از تسلیحات شیمیایی سوریه از این کشور خارج شده است

86 درصد از تسلیحات شیمیایی سوریه از این کشور خارج شده است

طبق اعلام سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی، بیش از 86 درصد از تسلیحات شیمیایی سوریه در زمان مقرر از این کشور خارج شده‌ است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از صدای روسیه، سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی اعلام کرد: تسلیحات شیمیایی سوریه به محض رسیدن به بندر لاذقیه بارگیری شده و از سوریه خارج شدند.

آخرین محموله‌ای که روز سه‌شنبه بارگیری شد، هفدهمین محموله تسلیحات شیمیایی سوریه بوده که بارگیری آن‌ها از چهارم آوریل به بعد سرعت گرفته است.

احمد اوزومجو، دبیرکل سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی از تحویل محموله‌های بیشتر این تسلیحات توسط دولت سوریه استقبال کرد و گفت: امیدواریم که دو یا سه محموله باقیمانده نیز هر چه زودتر تحویل داده شوند تا عملیات امحای آن‌ها تا ضرب‌الاجل تعیین شده، کامل شود.

سیگرید کاگ، هماهنگ‌کننده ویژه هیات مشترک این سازمان و سازمان ملل نیز تصریح کرد که خروج تسلیحات شیمیایی سوریه از این کشور تا چند روز آینده کامل می‌شود.

به گفته وی، سرعت انتقال این تسلیحات ستودنی و در عین حال لازم بوده تا در ضرب‌الاجل تعیین شده تا 30 ژوئن عملیات امحا به پایان رسد.

در این بیانیه همچنین ذکر شده است که سوریه عملیات امحای کانتینرهای خالی گاز خردل را کامل کرده و در تعطیل کردن محل‌های تولید و ذخیره تسلیحات شیمیایی نیز پیشرفت داشته است.

طبق اعلام سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی، تا 27 آوریل هیچ تسلیحات شیمیایی در سوریه باقی نخواهد ماند و همه آن‌ها توسط آمریکا، انگلیس، آلمان و فنلاند نابود می‌شوند.

انتهای پیام

کد N240229

وبگردی