آفتاب

تصاویر ماهواره‌ای آزمایش اتمی کره‌شمالی را بعید ارزیابی می‌کند

تصاویر ماهواره‌ای آزمایش اتمی کره‌شمالی را بعید ارزیابی می‌کند

یک اندیشکده آمریکایی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد تحلیل تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد کره شمالی بعید است که آزمایش اتمی خود را همزمان با سفر رئیس جمهوری آمریکا به آسیا انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، اندیشکده‌ "38North" که بخشی از دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا است، تصاویر ماهواره‌ای را از تاسیسات موشکی و اتمی کره شمالی تحلیل کرده و بر اساس آن مشخص کرده که پیونگ یانگ همزمان با سفر باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به آسیا و هم‌چنین دیدار از کره جنوبی آزمایش جدیدی انجام نمی‌دهد.

کره شمالی به صورت مداوم برای تقویت آزمایش موشکی خود در سایت پونگی – ری کار می‌کند.

تصاویر ماهواره‌ای تحلیل شده توسط اندیشکده آمریکایی مشخص کرده که با وجود انجام فعالیت‌ها، احتمال انجام آزمایش هسته‌ای بعید است.

این اندیشکده در ادامه آورده است: عملیات اخیر در سایت مذکور با هدف انجام یک آزمایش جدید نیست. همچنین سایر شاخص‌های ممکن به پیش از آزمایش‌های اتمی در سال 2009 و 2013 توسط دولت پیونگ یانگ باز می‌گردد و به همین دلیل است که انجام آزمایش جدید موشکی و اتمی توسط این کشور بعید به نظر می‌رسد.

این اندیشکده اذعان داشت که تصاویر ماهواره‌ای مذکور هنوز کامل تحلیل نشده است.

اظهارنظرهای اخیر کره جنوبی مبنی بر آزمایش‌های کره شمالی در گذشته و ارزیابی ناقص آنها طی روزهای اخیر مبنی بر اینکه کره شمالی آماده یک آزمایش جدید در مدتی محدود است، باعث نگرانی آمریکا و همچنین همسایگان کره شمالی شده است.

کره شمالی به دلیل پرتاب ممتد موشک و آزمایش‌های اتمی خود به شدت تحریم شده است اما کارشناسان نظامی می‌گویند پیونگ یانگ به دنبال تقویت تسلیحات اتمی خود به عنوان یک عامل بازدارنده است.

همچنین دولت پیونگ یانگ تسلیحات اتمی خود را به عنوان یک "شمشیر پرزرق و برق" می‌داند که هرگز از دستیابی به آن و تقویت آن دست بر نمی‌دارد.

انتهای پیام

کد N240087

وبگردی