آفتاب

ظریف مسکو را به مقصد تهران ترک کرد

ظریف مسکو را به مقصد تهران ترک کرد

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور شرکت در نشست وزیران خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر به مسکو سفر کرده بود، عازم تهران شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اعزامی به مسکو ، ظریف دوشنبه شب وارد مسکو شد. وی صبح سه شنبه با سرگئی لاورف ، وزیر خارجه روسیه دیدار و گفت وگو کرد.

وی در نشست وزیران خارجه در سخنانی تصریح کرد: اراده سیاسی رهبران پنج کشور ساحلی دریای خزر بر این است که همواره این دریا دریای صلح و دوستی، توسعه و شکوفایی پایدار ، همکاری متقابل و حسن همجواری باشد.

ظریف در پایان نشست در جمع خبرنگاران گفت: جلسه در حدی که توقع می‌رفت و شاید بهتر از آن چه که پیش‌بینی می‌شد، بود. درباره حذف برخی از موارد اختلاف و رسیدن به راه‌حل درباره برخی مواردی که هنوز توافق حاصل نشده بود تفاهم‌های خوبی صورت گرفت.

در این نشست هم بحث‌های دو جانبه با وزیران و هم در بخش‌های مشترک با 5 کشور درباره موضوعات مختلفی که منطقه ما با آن دست به گریبان است صحبت کردیم که در بسیاری از آن‌ها مواضع و دیدگاه‌های نزدیک به یکدیگر داریم.

وی گفت: هدف اصلی ما آماده کردن زمینه برای همکاری هماهنگ در یک پهنه آبی منحصر به فرد است که این پنج کشور را به هم وصل کرده و در طول تاریخ دریای همکاری و صلح بوده و امیدواریم با نشست سران در آستراخان این همکاری تقویت شود و ادامه یابد.

انتهای پیام

کد N239861

وبگردی