آفتاب

دیدار میانجی گر اروپایی با رهبران حامی روسیه در دونتسک اوکراین

دیدار میانجی گر اروپایی با رهبران حامی روسیه در دونتسک اوکراین

تهران - ایرنا - میانجی گر سازمان امنیت و همکاری اروپا روز سه شنبه با رهبران حامی روسیه در منطقه دونتسک دیدار کرد و مذاکره با آنها را سازنده خواند.

به گزارش خبرگزاری رویترز ، ˈ مارک اترینگتون ˈ این میانجی گر سازمان امنیت و همکاری اروپا پس از این دیدار 90 دقیقه ای با رهبران جدایی طلب حامی روسیه در دونتسک گفت : ما نشست مفید و سازنده ای با نمایندگان گروههایی که ساختمان های دولتی را در دونتسک اشغال کرده اند و همچنین شهردار و رئیس پلیس دونتسک داشتیم.

وی افزود : این رهبران حامی روسیه مواضع خود را ارائه کردند. ما نیز در مورد لزوم انجام مذاکره و کاهش تنش ها و لزوم دوری از هرگونه اقدام خشونت آمیز تبادل نظر کردیم.

پیش از این میانجی گر ارشد سازمان امنیت و همکاری اروپا در شرق اوکراین روز گذشته برای نخستین بار با رهبر جدایی طلبان حامی روسیه در شهر اسلاویانسک نیز دیدار کرد.

مارک اتررینگتون با ˈویاچسلاو پونوماریوفˈ رهبر جدایی طلبان حامی روسیه در شهر اسلاویانسک برای دو ساعت دیدار و گفت و گو کرد.

این درحالی است که ˈجو بایدنˈ معاون رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه در اوکراین اعلام کرد که وی معتقد است روسیه باید در فعالیتهای ماموریت سازمان امنیت و همکاری اروپا در شرق اوکراین شرکت کند.

وی این مسئله را در دیدار با آرسنی یاتسنیوک نخست وزیر اوکراین مطرح کرد.

بایدن تصریح کرد: این مسئله ضروری و لازم است که نمایندگان روسیه به ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا بپیوندند. این ناظران هم اکنون در شرق اوکراین به سر می برند تا مفاد توافق نامه ژنو در مورد بحران اوکراین را به اجرا درآورند، ساختمان ها را از شبه نظامیان خالی کنند، افراد مسلح را خلع سلاح کنند و به معترضانی که از خشونت دوری کنند عفو ارائه دهند.

معاون رئیس جمهوری آمریکا همچنین بار دیگر از روسیه خواست نیروهایش را از مرزهای اوکراین خارج کند که در غیر این صورت به گفته بایدن ادامه حضور نیروهای نظامی روس در سراسر مرز با اوکراین منجر به تشدید تنش ها و انزوای بیشتر روسیه خواهد شد.

مترجمام**9234**1547
کد N239639

وبگردی