آفتاب

لوکاشنکو: غرب قادر به انجام کودتا در بلاروس نیست

لوکاشنکو: غرب قادر به انجام کودتا در بلاروس نیست

مسکو-ایرنا- ˈآلکساندر لوکاشنکوˈ رییس جمهوری بلاروس گفت: کشورهای غربی قادر به انجام کودتا در این کشور نیستند و آنها به خوبی از این وضعیت اطلاع دارند.

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، لوکاشنکو روز سه شنبه در جمع نمایندگان پارلمان بلاروس گفت: غرب بخوبی می داند که وضعیت بلاروس با اوکراین کاملا تفاوت دارد و کودتا در این کشور ناممکن است.

وی با بیان این که لوکاشنکو برای غرب غیرقابل قبول است ،افزود: آنها می دانند که نمی توانند حکومت بلاروس را سرنگون کنند.

رییس جمهوری بلاروس بدون ذکر جزییات گفت: تمام گزارش هایی را که دیپلمات ها می نویسند قرائت می کنم.

وی افزود: در شرایط کنونی رفاه اقتصادی تعیین کننده بوده و مساله اصلی وضعیت اقتصاد کشور و نه دشمنانی است که در خارج و داخل در کمین نشسته اند.

لوکاشنکو گفت: اگر اقتصاد بلاروس در وضعیت خوب قرار داشته باشد و مراکز اقتصادی کشور با کارایی بالا فعالیت کنند از هیچ تانک دشمن نمی ترسیم.

رییس جمهوری بلاروس گفت: آمریکا و کشورهای غربی به سران سابق اوکراین و کشورهای عربی که دچار تغییر حکومت شدند، مشاوره می دادند.

وی یادآورشد: رایزنی های غرب به این کشورها در عرصه های مختلف به ویژه اقتصادی بود و در واقع سران کشورهای غربی و آمریکا به دنبال گسترش نفوذ خود بودند و مشورت های آنها در همین راستا ارایه می شد.

رییس جمهوری روسیه بلاروس با بیان این که علت اصلی بروز بحران در اوکراین فساد مالی بود، اظهار داشت: در این کشور زمینه برای تغییر حکومت وجود داشت.

لوکاشنکو ادامه داد که برای بهبودی وضعیت اقتصاد بلاروس و احیای آن باید تلاش کنیم و تمام تعهدهای اجتماعی در برابر مردم ازجمله پرداخت حقوق و مستمری و کمک هزینه را انجام داد.

اروپام/2242**518 **1010
کد N239567

وبگردی