آفتاب
معاون رییس‌جمهوری در امور زنان تأکید کرد:

لزوم استفاده از شایستگی‌های بانوان در عرصه‌های گوناگون مدیریتی

لزوم استفاده از شایستگی‌های بانوان در عرصه‌های گوناگون مدیریتی

مولاوردی با اشاره به رویکرد اعتدال‌گرایی و عدالت‌محوری دولت تدبیر و امید گفت: متأسفانه میزان پیشرفت و توسعه در حوزه زنان به یک اندازه نبوده است و این حضور در عرصه‌های مدیریت کشور کمرنگ بوده که در این راستا خواستار افزایش این حضور هستند.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده صبح امروز در مراسم گرامیداشت هفته مقام زن در سازمان ملی استاندارد با اشاره به ضرورت استفاده از توانمندی‌ها و شایستگی‌های بانوان در عرصه‌های گوناگون مدیریت و اداره کشور، شیوه‌های مدیریت زنان را به عنوان نیازی برای جامعه امروز کشور برشمرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، شهیندخت مولاوردی در این مراسم با بیان اینکه امروز کسی نمی‌تواند حضور و تأثیرگذاری زنان را در عرصه‌های مختلف انکار کند، گفت: باید در زمینه نقش و سهم زنان در عرصه‌های مختلف یک بازخوانی و بازنگری صورت گیرد.

مولاوردی تصریح کرد: اگر توسعه پایدار و همه جانبه را انسان محور می‌دانیم نباید جایگاهی که برای زنان در این مسیر در نظر می‌گیریم کمتر از مردان باشد؛ چرا که در این صورت مسیر توسعه با کندی مواجه می‌شود.

معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به اهمیت شایسته‌سالاری در مدیریت کشور و استفاده مساوی از پتانسیل زنان و مردان، دقت، پشتکار و توانایی انجام چند کار به بطور همزمان، قاطعیت بدون خشونت، حل و فصل مسایل با بهره‌گیری از شیوه‌های مدیریت زنان و بهره‌گیری از مشورت جمعی را از جمله ویژگی‌های مدیریت بانوان دانست.

مولاوردی افزود: عدم رعایت شایسته‌سالاری و محروم کردن جامعه از توانایی‌های بانوان در عرصه‌های مختلف ما را از حل مسایل اساسی دور خواهد کرد.

وی با اشاره به رویکرد اعتدال‌گرایی و عدالت‌محوری دولت تدبیر و امید گفت: متأسفانه میزان پیشرفت و توسعه در حوزه زنان به یک اندازه نبوده است و این حضور در عرصه‌های مدیریت کشور کمرنگ بوده که در این راستا خواستار افزایش این حضور هستند.

مولاوردی همچنین با اشاره به نامگذاری سال ۹۳ با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی رهبر معظم انقلاب، زنان را در بخش بزرگی از این مدیریت جهادی سهیم دانست و گفت: اگر به دنبال اجرا، تحقق و ایجاد الگوی اسلامی، ایرانی پیشرفت و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هستیم نمی‌توانیم از واقعیت توانمندی‌های زنان چشم‌پوشی کنیم.

کد N239493

وبگردی