آفتاب

خجسته: تقویت گروه‌های افراطی در عراق و سوریه نشانه ترس استکبار جهانی از تفکر اسلامی است

خجسته: تقویت گروه‌های افراطی در عراق و سوریه نشانه ترس استکبار جهانی از تفکر اسلامی است

سفیر لبنان در تهران امروز(سه‌شنبه) با امیر خجسته رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ابتدای این دیدار خجسته با تقدیر از مبارزه و مقاومت مردم لبنان در مقابل زیاده‌خواهی استکبار جهانی و صهیونیست‌ها، گفت: مقاومت اسلامی لبنان از احترام خاصی در بین مسلمانان برخوردار می‌باشد چرا که مانع تحقق شعار از نیل تا فرات رژیم صهیونیستی شدند.

وی به تلاش استکبار جهانی و صهیونیست‌ها در تفرقه‌افکنی در میان مسلمانان اشاره کرد و با ضروری خواندن وحدت در میان امت اسلامی، گفت: تنها راه استکبار جهانی و رژیم اشغالگر قدس در لبنان، اختلاف‌افکنی در این کشور است.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه لبنان و سوریه در جهان اسلام از اهمیت خاصی برخوردارند، تقویت گروه‌های تروریستی و افراطی در عراق، افغانستان، پاکستان و سوریه را نشانه ترس استکبار جهانی از رشد تفکر اسلامی دانست.

خجسته در ادامه همچنین روند مذاکرات 1+5 را مثبت ارزیابی کرد و ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک این مذاکرات با حفظ حقوق مردم ایران به نتایج خوبی برسد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنانش با بیان اینکه در آینده شکست از آن کفر جهانی و تکفیری‌ها می‌باشد، گفت: استکبار جهانی و صهیونیست‌ها دست به دست هم دادند تا با تضعیف سوریه بر آن کشور سلطه پیدا کنند ولی به لطف خدا، سوریه با موفقیت در این جنگ پیروز خواهد شد.

در ادامه این دیدار سفیر لبنان نیز ضمن تشکر از موضع ایران در قبال لبنان و سوریه، افزود: بحران سوریه بر لبنان سایه افکنده و لبنان در وضعیت سرنوشت‌ساز تاریخی قرار دارد.

وی در بخش پایانی سخنان خود به سخنرانی نبیه بری، رییس مجلس لبنان در سازمان کنفرانس اسلامی در خصوص ایجاد بازار مشترک اسلامی اشاره کرد و خواستار توسعه روابط کشورهای اسلامی در این راستا شد.

انتهای پیام

کد N239405

وبگردی