آفتاب
آیت‌الله نوری‌همدانی:

با پشتیبانی مردم احتیاجی به سلاح‌ هسته‌ای نداریم

با پشتیبانی مردم احتیاجی به سلاح‌ هسته‌ای نداریم

حضور یک رهبر فقیه، مدبر، مدیر، باتقوا و شجاع در رأس حکومت ایران یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب است.

یکی از مراجع عظام تقلید با اشاره به اینکه ما به انرژی هسته‌ای دست یافته‌ایم ولی در مسیر ساخت سلاح حرکت نمی‌کنیم، گفت: مردم ما ولایتمدار هستند و با وجود مردم، احتیاجی به سلاح‌های هسته‌ای نداریم.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از پاسداران سپاه علی بن ابیطالب (ع) و کارمندان وزارت دفاع ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و میلاد امام (ره) اظهار کرد: در قرآن کریم به شکر نعمت‌ها بسیار تاکید شده است.

وی با بیان اینکه در ۷۳ سوره قرآن ذکر شده است که انسان‌ها شکر نعمت‌های خداوند را به جا بیاورند،گفت: آنقدر نعمت‌های خداوند زیاد است که از شمارش آن‌ها عاجز هستیم و وظیفه ما شکرگزاری نعمت‌ها است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به صدر اسلام تصریح کرد: در صدر اسلام دو قطب شرق و غرب وجود داشتند که هیچ کاری بدون اجازه آن‌ها صورت نمی‌گرفت و اسلام توانست با وجود آن‌ها و به یاری خداوند رشد کند و به یک قدرت تبدیل شود.

وی با بیان اینکه در ابتدای انقلاب نیز دو قدرت شرق و غرب وجود داشتند، عنوان کرد: خداوند عنایتی به ملت ما کرد و توانستیم بر شرق و غرب غلبه کرده و آن‌ها را از کشور خود بیرون کنیم و به قدرت برسیم.

نوری همدانی با بیان اینکه افتخار می‌کنیم که ولایتمدار هستیم، افزود: امام صادق (ع) در حدیثی فرمودند که ما افتخار داریم که ولایتمدار هستیم.

وی با بیان اینکه سه چیز رکن اصلی انقلاب است، گفت: نخستین رکن اصلی انقلاب، اسلام است که امام آن‌ را در ایران جاری کرد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه دومین رکن انقلاب مردم هستند، مطرح کرد: پیامبران اول مردم را آماده کرده و با کمک مردم در مقابل طاغوت‌ها ایستادگی ‌کردند.

وی ادامه داد: امام از سال ۴۱ با بیانیه و سخنرانی و صبر و استقامت موجب بیداری مردم شدند و با کمک مردم توانستند انقلاب کرده و طاغوت را نابود کنند.

نوری همدانی با اشاره به سقوط بنی‌امیه بیان کرد: پس از سقوط بنی‌امیه، بنی‌عباس به میدان آمدند و اگر مردم از امام صادق (ع) پشتیبانی می‌کردند بنی‌عباسیان نمی‌توانستند به قدرت برسند.

وی تصریح کرد: امام صادق (ع) فرمود زمانی که مردم به گونه‌ای باشند که با فرمان من به پیشواز مرگ بروند آن زمان می‌توان به پیروزی رسید.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ما به انرژی هسته‌ای دست یافته‌ایم ولی برای کشتار جمعی از آن استفاده نخواهیم کرد، گفت: مردم ما ولایتمدار هستند و با وجود مردم ما احتیاجی به سلاح‌های هسته‌ای نداریم.

وی بیان کرد: امام تاکید می‌کردند که باید قدر مردم را بدانیم چرا که در جبهه‌ها بیشتر محرومان به میدان رفتند و از انقلاب دفاع کردند.

نوری همدانی با اشاره به کتابی که درباره شهیدان سمنان آماده شده است، عنوان کرد: این کتاب بسیار خوب است و ما باید برای همه شهر‌ها این کتاب‌ها را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه سومین رکن انقلاب ولایت فقیه است، گفت: مشکلاتی که در کشورهای دیگر مانند مصر، بحرین، عراق و... شاهدیم به این دلیل است که رهبر ندارند و رهبری بود که در ایران توانست طاغوت را نابود کند.

این مرجع تقلید با اشاره به دستاوردهای انقلاب بیان کرد: حضور یک رهبر فقیه، مدبر، مدیر، باتقوا و شجاع در رأس حکومت ایران یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب است.

وی با بیان اینکه از بین رفتن خودباختگی در برابر غرب و استکبار دومین دستاورد انقلاب است،گفت: قبل از انقلاب مردم ایران خودباخته بودند و فکر می‌کردند که قدرت، علم و سیاست در دست خارجی‌هاست.

نوری همدانی عنوان کرد: امام (ره) بود که خودباوری را در میان مردم ایران به وجود آورد و موجب شد که مردم ایران به خود بیایند و در برابر تمام غرب بایستند.

وی با بیان اینکه امام (ره) به مردم شجاعت داد، تاکید کرد: باید دستاورد‌ها و برکات انقلاب را به مردم معرفی و مردم را با آن‌ها آشنا کرد.

کد N239386

وبگردی