آفتاب

نماینده بافق: معدن، صنعت و گردشگری سه محور توسعه بافق است

نماینده بافق: معدن، صنعت و گردشگری سه محور توسعه بافق است

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های موجود محورهای توسعه شهرستان را معدن، صنعت و گردشگری دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد، حجت الاسلام "دخیل عباس زارع‌زاده" با اشاره به این که شهرستان بافق یکی از شهرهای مظلوم استان یزد است، گفت: شهرستان بافق با وجود برخورداری از منابع غنی آهن و فلزات مختلف، تا‌کنون از آنها بهره مناسب نداشته است.

وی با اشاره به پیگیری ها و مکاتبات صورت گرفته با روسای جمهور قبل و فعلی و وزرای دولت دهم و یازدهم در مورد مشکلات و نیازهای شهرستان بافق گفت: در دو سال اخیر دستورات خوبی اخذ شد، ولی باید برای حصول نتیجه، پیگری صورت گیرد.

زارع‌زاده به بیان دیدار وزیر نفت و مباحث مربوط به گازرسانی به شهرستان بافق پرداخت و افزود: قرار شد تا اواسط خرداد ماه سال جاری تکلیف تزریق گاز در لوله انتقال معلوم شود و به هیچ عنوان برای اتمام طرح مشکل در بحث نقدینگی نداریم.

وی در ادامه با تقدیر از اقدامات شرکت سنگ آهن مرکزی در رابطه با اجرای طرح فاضلاب شهر بافق، گفت: با اجرای این طرح و استحصال آب از بازیافت فاضلاب کمک شایانی به طرح‌های صنعتی و جوار معدنی می‌شود لذا این طرح به وزارت‌خانه نیز پیشنهاد و مقرر شد تا در کشور فراگیر شود و به عنوان پایلوت در بافق اجرا خواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر فراهم کردن زیرساخت‌ها برای حضور سرمایه‌گذار در بافق، خاطرنشان کرد: چند سالی است که بحث خصوصی‌سازی و اجرای اصل 44 قانون اساسی با هدف سبک‌سازی و کوچک‌تر کردن دولت مورد تاکید است ولی متاسفانه به خوبی اجرا نشده است.

وی درباره موضوع خصوصی‌سازی شرکت سنگ آهن مرکزی هم افزود: با توافق و اتفاق نظر نمایندگان استان به این مهم رسیدیم که سهام این شرکت و سایر شرکت‌ها باید به مردم منطقه واگذار شود و این ضمانتی است برای رفع محرومیت مردم و این یعنی این که کسی نمی‌تواند در مالکیت معدن دخالت کند.

زارع‌زاده با تاکید بر پیگیری مسئولان استان و شهرستان در خصوص برطرف کردن نیازهای منطقه، خواهان تسریع در انجام و اتمام طرح‌ها و برطرف کردن مشکلات شد.

زارع زاده به موضوع خط دوم انتقال آب به استان نیز گفت: مسئولین مربوطه باید طوری برنامه‌ریزی کنند که آب کوه‌رنگ به جنوب استان که متاسفانه محروم از این آب هستند منتقل شود و به شهرهای مهریز و بافق نیز انتقال یابد تا با آمدن این آب، منطقه را به عنوان قطب فولاد و آهن کشور مطرح کنیم.

انتهای پیام

کد N239266

وبگردی