آفتاب

حمله تروریستی در کراچی پاکستان سه کشته برجای گذاشت

حمله تروریستی در کراچی پاکستان سه کشته برجای گذاشت

اسلام آباد - ایرنا - منابع خبری پاکستان سه شنبه گزارش دادند: در حمله تروریستی مهاجمان ناشناس به یک پاسگاه ایست و بازرسی نیروهای امنیتی در شهر ˈکراچیˈ مرکز ایالت سند، سه نفر از جمله یک افسر پلیس کشته شدند.

این منابع به نقل از گزارش پلیس کراچی افزودند: مهاجمان ناشناس امروز یک پاسگاه ایست و بازرسی نیروهای پلیس را در منطقه ˈگاردنˈ شهر کراچی در جنوب پاکستان را مورد حمله تروریستی قرار دادند.

پلیس کراچی با اشاره به تبادل آتش میان نیروهای امنیتی و تروریست ها در محل حادثه؛ اعلام کرد: سه نفر از جمله یک افسر پلیس در این اقدام تروریستی کشته و مهاجمان نیز پس از ارتکاب جنایت با استفاده از دو دستگاه موتور سیکلت، بسرعت از محل حادثه متواری شدند.

تیم های امدادی اجساد قربانیان را به مرکز پزشکی قانونی شهر کراچی منتقل و نیروهای پلیس نیز عملیات جستجو برای یافتن عاملان این حادثه را آغاز کرده اند.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله را برعهده نگرفته اما مقامهای پاکستان شبه نظامیان وابسته به گروههای افراطی را برای انجام چنین اقداماتی مقصر می دانند.

طی روزهای اخیر حملات تروریستی در مناطق مختلف پاکستان علیه شهروندان این کشور افزایش یافته است.

کمیسیون حقوق بشر پاکستان پیشتر اعلام کرده بود: سال 2013 میلادی مرگبارترین سال برای مردم کراچی بوده و در طول این سال، سه هزار و 251 پاکستانی در جریان خشونتهای سیاسی و قتلهای هدفمند تروریستی به ویژه با انگیزه های فرقه ای کشته شدند.

دولت پاکستان در مرداد سال گذشته، عملیات برنامه ریزی شده ای را علیه گروههای تروریستی، افراط گرایان، عاملان قتلهای هدفمند و آدم ربایان در شهر بندری کراچی مرکز ایالت سند آغاز کرد.

آساق**1095**1577
کد N239110

وبگردی