آفتاب

"ناتو فقط به دنبال ایجاد اختلاف میان روسیه و متحدانش است"

"ناتو فقط به دنبال ایجاد اختلاف میان روسیه و متحدانش است"

معاون وزیر دفاع روسیه گفت: مسکو نمی‌تواند همکاری مثبت، برابر و دو جانبه‌ای با ناتو ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از صدای روسیه، آناتولی آنتونوف، معاون وزیر دفاع روسیه گفت: شورای ناتو روسیه مذاکرات همه جانبه‌ای را انجام داده که ممکن است باعث متزلزل شدن روابط میان کشورها شود. آنچه که ما در طول بحران اوکراین شاهدش هستیم این است که نشست مذکور هیچ کاری انجام نداده است.

این مقام مسئول در ادامه گفت: این یک فشار روحی و تلاش برای متقاعد کردن مردم درباره این مساله است که روس‌ها بد هستند. آن‌ها درباره کمک‌های نظامی و تکنیکی، اعزام مشاوران و افزایش رزمایش‌های مشترک صحبت می‌کنند. ناتو تنها وظیفه‌ای که دارد، ایجاد اختلاف میان روسیه و متحدانش است تا میان‌شان تفرقه بیفکند.

این مقام مسئول دولت روسیه گفت: رخدادهای اوکراین اثبات کننده این مساله است که ناتو تنها زمانی به ما نیاز دارد که ما سیاستی را که مورد قبول آن‌هاست، انجام دهیم. متاسفانه، ما نمی‌توانیم همکاری دو جانبه و برابری با ائتلاف داشته باشیم.

آنتونوف افزود: بروکسل در سیاستی که روسیه پیشتر در آن نقش داشته، دخالت دارد اما تلاش می‌کند تا آن را به نفع خود پیش ببرد. ائتلاف در حال حاضر به دنبال توجیه اقدامات خود است. آن‌ها اوضاع را طوری جلوه داده‌اند که مسکو تهدیدی برای کشورهای حوزه دریای بالتیک و شرق اروپاست و ناتو باید سریعا به این مساله پاسخ دهد. در نتیجه ائتلاف به حضور نظامی خود در نزدیکی مرز روسیه ادامه می‌دهد. در گذشته آن‌ها به ما می‌گفتند که اردوگاه‌های آموزشی برای سربازان و مقام‌های پیش از اعزام به مناطق دیگر برپا شده است اما امروز آن‌ها حتی این حقیقت را از ما پنهان می‌کنند. اهمیتی ندارد که آن‌ها چه می‌کنند.

آناتولی آنتونوف در ادامه با اشاره به تصمیم ناتو در معلق کردن همکاری با روسیه گفت: همانقدر که ناتو به همکاری با روسیه تمایل دارد، مسکو نیز مایل به این همکاری است. ما به دنبال انجام پروژه‌های خود با ائتلاف هستیم. این به نفع هر دو طرف است. ناتو در تلاش برای اعمال فشار روحی بر اعضای مهم ائتلاف است تا روابط خودشان را با مسکو قطع یا معلق کنند. اوکراین محلی است که غرب تلاش می‌کند تا دموکراسی پیشرفته یا انقلاب به اصطلاح رنگی را در آن احیا کند. اوضاع در اوکراین با بهار عربی متفاوت است. به عقیه من تهدید انقلاب‌های رنگی و تاثیر منفی اقتصاد و سیاسی آن بر منطقه و امنیت جهانی غیرقابل تخمین است.

وی با اعلام اینکه توجه بیشتر برای تعیین علل اصلی این پدیده و مقابله با آن نیاز است، افزود: ما نباید در انتظار وقوع پیامدها و بحران‌ جدید باشیم و سپس برای حل آن تلاش کنیم. روسیه نیازمند همکاری با سایر کشورها از جمله سازمان همکاری شانگهای است.

انتهای پیام

کد N239085

وبگردی