آفتاب

کارنی: برگزاری انتخابات در سوریه به تمسخر گرفتن دموکراسی است

کارنی: برگزاری انتخابات در سوریه به تمسخر گرفتن دموکراسی است

اعلام زمان برگزاری انتخابات در سوریه گویا به مذاق کشورهای غربی که تمام تلاش خود را برای سرنگون کردن حکومت بشار اسد به کار گرفته اند خوش نیامده به طوری که سخنگوی کاخ سفید این فرایند قانونی را فاقد هر گونه اعتباری دانسته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، "جی کارنی" در اظهارات کوتاهی در واکنش به اعلام زمان انتخابات در سوریه گفت: انتخابات در سوریه به تمسخر گرفتن دموکراسی است و هیچ مشروعیتی چه در داخل و چه در خارج از این کشور ندارد.

روز گذشته رئیس پارلمان سوریه از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور در 13 خرداد و آغاز ثبت نام از کاندیدهای ریاست جمهوری از فردا به مدت 10 روزخبر داده بود.

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کشوری که مدت سه سال است با بحران مواجه بوده و با تروریست های اعزامی از بیش از 100 کشور جهان در حال نبرد است حکایت از موقعیت بهتر دولت در مقایسه با گروه های شورشی دارد و این امری است که به مذاق حامیان غربی و عرب آن ها خوش نمی آید.

در همین رابطه کاخ سفید شب گذشته سناریوی جدیدی را علیه دولت سوریه آغاز کرده و مدعی شد که اسنادی در رابطه به کارگیری سلاح های شیمیایی در سوریه در اختیار دارد.

کد N239065

وبگردی