آفتاب

وزیران خارجه ایران و قزاقستان بر گسترش همکاری های دوجانبه تاکید کردند

وزیران خارجه ایران و قزاقستان بر گسترش همکاری های دوجانبه تاکید کردند

مسکو-ایرنا- ˈمحمد جواد ظریفˈ وزیر امور خارجه کشورمان با ˈیرلان ادریس افˈ همتای قزاقستانی خود دیدار و طرفین بر گسترش همکاری های دوجانبه در عرصه های مختلف تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ظریف و ادریس اف روز سه شنبه در حاشیه نشست وزیران خارجه کشورهای ساحلی خزر در مسکو دیدار کرده و موضوعات همکاری های دوجانبه در حوزه هایی همچون سیاسی، اقتصادی و بازرگانی محور گفت و گوهای دو طرف را تشکیل می داد.

وزیران خارجه ایران و قزاقستان در خصوص برخی مسایل منطقه ای به ویژه مسایل دریای خزر تبادل نظر کردند.

دو طرف با اشاره به عزم سران دو کشور برای توسعه مناسبات دوجانبه بر علاقمندی متقابل برای گسترش ساختار همکاری ها تاکید کردند.

طرف های ایرانی و قزاقستانی به اشتراک مواضع دو کشور در برخی مسایل بین المللی اشاره و آن را زمینه مناسبی برای توسعه روابط دوجانبه دانستند.

وزیران امور خارجه دو کشور همچنین به تقویت پیوندهای دوستی کشورهای ساحلی دریای خزر و استفاده از این پهنه آبی در جهت همکاری های اقتصادی و توسعه مسیرهای حمل و نقل میان این کشورها اشاره کردند.

ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دوشنبه شب در راس هیاتی برای شرکت در نشست وزیران امور خارجه کشورهای ساحلی خزر وارد مسکو پایتخت روسیه شد.

وی امروز در چارچوب برنامه سفر خود با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه دیدار کرد.

نشست وزیران خارجه کشورهای ساحلی خزر متشکل از ایران، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان روز سه شنبه در مسکو برگزار شد و دستورکار این نشست بررسی پیش نویس بیانیه چهارمین نشست سران کشورهای ساحلی دریای خزر بود که قرار است شهریور ماه در آستاراخان روسیه برگزار شود.

اروپام/2242**518 **1010
کد N239048

وبگردی