آفتاب
در دیدار سفیر جدید بوسنی و هرزگوین در تهران؛

روحانی: ایران خواستار توسعه روابط با بوسنی و هرزگوین است

روحانی: ایران خواستار توسعه روابط با بوسنی و هرزگوین است

تهران - ایرنا - رییس جمهوری در دیدار سفیر جدید بوسنی و هرزگوین در ایران گفت: روابط اقتصادی، فرهنگی و گردشگری دو کشور در حد مطلوب نیست و جمهوری اسلامی ایران آماده توسعه روابط با این کشور است.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، ادیب بوکوویچ سفیر جدید بوسنی و هرزگوین در تهران صبح امروز (سه شنبه) با رییس جمهوری اسلامی ایران دیدار و استوارنامه خود را تقدیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» در این دیدار با اظهارامیدواری از گسترش روابط دو کشور در دوره جدید افزود: سطح روابط اقتصادی، فرهنگی و گردشگری دو کشور در حد مطلوب نیست و جمهوری اسلامی ایران آمادگی توسعه روابط را با بوسنی و هرزگوین دارد.

روحانی با یادآوری وجود تنوع قومیتی و مذهبی در بوسنی و هرزگوین اظهار امیدواری کرد که شرایط به گونه ای باشد مسلمانان بتوانند هویت فرهنگی خود را در این کشور حفظ کنند.

وی به دوران جنگ در بوسنی و هرزگوین اشاره کرد و افزود: مردم بوسنی در آن دوران رنج فراوانی کشیدند و مردم ایران که از این شرایط ناراحت بودند، به آنها کمک کردند.

سفیر جدید کشور بوسنی و هرزگوین نیز در این دیدار با تاکید بر روابط دوستانه جمهوری اسلامی ایران و بوسنی و هرزگوین، گفت: آنچه که شما درباره روابط دو کشور گفتید، ماموریت من برای توسعه روابط دو کشور است، لذا امیدوارم که بتوانم در طول ماموریتم روابط دو کشور را ارتقاء بخشم.

ادیب بوکوویچ پس از تقدیم استوارنامه خود با اهدای یک نقاشی از شهر سارایوو به روحانی از رییس جمهوری ایران برای سفر به کشورش دعوت کرد.

سیام(1)**9189**1336
کد N239029

وبگردی