آفتاب
رییس جمهوری در دیدار سفیر جدید قبرس:

هیچ مانعی در توسعه روابط ایران و قبرس وجود ندارد

هیچ مانعی در توسعه روابط ایران و قبرس وجود ندارد

تهران- ایرنا- رییس جمهوری در دیدار سفیر جدید قبرس با وی، با تاکید بر اینکه هیچ مانعی در مسیر توسعه روابط تهران – نیکوزیا وجود ندارد، اعلام کرد از جمله همکاری های دو طرف در زمینه های اقتصادی، فرهنگی ، علمی و گردشگری می تواند گسترش یابد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی رییس جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با اشاره به عضویت قبرس در اتحادیه اروپایی و بهبود روابط جمهوری اسلامی ایران با این اتحادیه، ابراز امیدواری کرد؛ با حل و فصل کامل و جامع موضوع هسته ای ایران درماه های آینده شاهد تحولی بزرگ در روابط تهران با اعضای این اتحادیه خواهیم بود.

رییس جمهوری افزود: قبرس به لحاظ موقعیت جغرافیایی در مرز خاورمیانه و اروپا قرار دارد و مایل هستیم در حوزه مسایل منطقه ای همکاری بیشتری با یکدیگر داشته باشیم.



**بهبود روابط ایران با اتحادیه اروپا

سفیر جدید قبرس نیز در این دیدار با استقبال از همکاری های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی با ایران، گفت: قبرس به عنوان عضو اتحادیه اروپایی تلاشش بر بهبود و توسعه روابط ایران با اعضای اتحادیه اروپا است.

آندریاس کوزوپیس ضمن ستایش از مواضع و تدبیر دولت ایران در حل و فصل موضوع هسته ای با اعضای1+5 ، ابراز امیدواری کرد با اتمام مذاکرات ، شاهد همکاری های جدید میان ایران و اتحادیه اروپا و قبرس باشیم و دو کشور بتوانند با امضاء توافقنامه های جدید، روابط گذشته خود را احیا کنند.

آندریاس کوزوپیس سفیر جدید قبرس صبح امروز(سه شنبه) با رییس جمهوری دیدار و استوار نامه خود را تقدیم کرد.

سیام(1)1429 ** 1418
کد N238904

وبگردی