آفتاب

تاکید جنتی بر استفاده از قرآن در حوزه فعالیت‌های فرهنگی، فیلم‌ها و...

تاکید جنتی بر استفاده از قرآن در حوزه فعالیت‌های فرهنگی، فیلم‌ها و...

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز جهان تبدیل به یک دهکده شده است و هرچقدر ارتباطات اجتماعی بیشتر می‌شود آسیب‌ها نیز بیشتر می‌شود و تنها راه فرار از آسیب‌های اجتماعی امروز روی آوردن به قرآن است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز جهان تبدیل به یک دهکده شده است و هرچقدر ارتباطات اجتماعی بیشتر می‌شود آسیب‌ها نیز بیشتر می‌شود و تنها راه فرار از آسیب‌های اجتماعی امروز روی آوردن به قرآن است.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی جنتی در نشست خبری تشریح فعالیت‌های معاونت قرآن و عترت اظهار کرد: قرآن بزرگترین گنجینه زندگی است و ما باید قرآن را بشناسیم و درک و عمل خود را از آن بالا ببریم چراکه قرآن موجب سعادت تمام بشریت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: مقام معظم رهبری بیش از سایر مقامات کشوری و لشگری به قرآن توجه داشته‌اند و همواره قرآن را سرلوحه کار‌های خود قرار می‌دهند. ما در مجلس هم بزرگترین فراکسیون را داریم که فراکسیون قرآن و عترت است و این نشان می‌دهد که دولت و مجلس ما نیز به فعالیت‌های قرآنی اهمیت زیادی می‌دهند.

جنتی در ادامه اظهار کرد: در جلسه‌ای که امروز داشتیم و کارگروه‌هایی شرکت داشتند هرکدام یک سری از فعالیت‌های خود را ارائه داده بودند که خوشبختانه سرفصل‌های خوبی را انتخاب کردند ولی مهم است که هر کارگروهی مشخص کند که باید چه کاری را دقیق انجام دهد. باید در این فعالیت‌هایی که ارائه شده اولویت‌ها مشخص شود و سیاست‌ها به صورت شفاف بیان شود.

وی همچنین گفت: تمامی ارگان‌ها و نهادهای ایران به نوعی در فعالیت‌های قرآن و عترت شرکت دارند و ما می‌توانیم با درخواست از آنها فعالیت‌های خود را در حوزه‌های قرآنی بالا ببریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه صحبت‌هایش افزود: در حوزه‌ کتاب‌های دینی، فیلم‌ها و فعالیت‌های فرهنگی باید همواره از قرآن حداکثر استفاده را ببریم و مشارکت قاریان بین‌المللی ما در سایر کشورها می‌تواند در راستای پرورش فرهنگ قرآنی به ما کمک کند. چرا که تنها چیز مشترک بین شیعه و سنی که به آن خیلی اهمیت می‌دهند قرآن است و ما می‌توانیم از طریق قرآن ارتباط‌مان را قوی‌تر کنیم.

وی افزود: نمایشگاه قرآن که هرساله برگزار می‌شود فرصت مناسبی برای فعالیت‌های قرآنی است و امسال این نمایشگاه باید با شکوه‌تر از هر سال برگزار شود و برای بهتر شدن آن باید از تجربیات سایر ارگان‌ها و نهادها نیز بهره ببریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: باید یک بانک اطلاعاتی داشته باشیم و فعالیت‌های قرآنی را در اختیار مردم قرار دهیم و امسال که طبق سخن مقام معظم رهبری سال اقتصاد و فرهنگ است بزرگترین نماد این شعار قرآن است و ما باید از قران بهره کافی و وافی را ببریم.

در پایان این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین حشمتی معاون قرآن و عترت گفت: نمایشگاه قرآن امسال از 25 شعبان تا 15 رمضان برگزار می‌شود و از تمام ستادهای اجرایی درخواست همکاری داریم و تقاضا می‌کنیم که مساعدت و برنامه‌ریزی‌های لازم را برای این نمایشگاه بزرگ در دستور کار قرار دهند تا نمایشگاهی درخور شان قرآن و جمهوری اسلامی ایران برپا کنیم.

به گزارش ایسنا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره نقش ستاد عالی کانون‌های مساجد در تحقق شعار سال گفت: ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مانند سایر فعالیت‌هایی که انجام می‌شود باید تلاش بیشتری داشته باشد چون سال جدید به نام سال فرهنگ نامیده شده است. ما در حال حاضر حدود 18 هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد داریم و بر اساس قانون موظفیم هر ساله تعداد جدیدی را به این رقم اضافه کنیم. امسال سعی می‌کنیم با شتاب بیشتری در این زمینه کار کنیم.

وی همچنین درباره تاکید مقام معظم رهبری در مورد حرکت‌های خودجوش در حوزه جوانان و فعالیتNGOها بیان کرد: آنچه ما در حوزه اختیارات‌مان است، این است که تا جایی که امکان داریم از موسسات فرهنگی حمایت کنیم و کسانی که متقاضی تاسیس چنین موسساتی هستند با تسهیلات بیشتری مجوز خود را دریافت کنند. در گذشته یک متقاضی تاسیس موسسه فرهنگی یک سال یا بیشتر باید در نوبت می‌ماند اما الان حداکثر می‌تواند بین 30 تا 40 روز مجوز خود را دریافت کند. البته بخشی از پروسه تاسیس موسسه نیز برعهده ما نیست وگرنه مایل بودیم که این مدت کوتاه‌تر شود.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد معوقات نمایشگاه قرآن سال گذشته گفت:‌ این موضوع را باید از آقای حشمتی پیگیری کنید من در جریان جزییات آن نیستم اما می‌دانم که بدهی و مطالبات افراد زیاد بوده و ما تلاش کردیم تا آنجایی که بتوانیم آن بدهی‌ها را پرداخت کنیم.

انتهای پیام

کد N238884

وبگردی