آفتاب
نماینده کرمانشاه در مجلس:

به مرزهای استان کرمانشاه با اقلیم کردستان توجه بیشتری شود

به مرزهای استان کرمانشاه با اقلیم کردستان توجه بیشتری شود

تهران- ایرنا- نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه بیشتر به مرزهای استان کرمانشاه با عراق و اقلیم کردستان شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، سعید حیدری طیب در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس در تذکری آیین نامه ای افزود: مبادلات مرزی ایران با عراق در این منطقه 10 برابر مبادلات با آمریکای لاتین است در حالی که توجه ای به این امر نمی شود و لازم است زیرساخت های توسعه در این منطقه فراهم شود.

وی همچنین اظهار داشت: شاهد حضور عناصر ضد انقلاب ، سرویس های جاسوسی و تفکیری در مرزهای این منطقه هستیم و وزیران کشور و اطلاعات هرچه سریع تر در جهت تامین زیرساخت های کنترل در این منطقه اقدام کنند.

حیدری طیب خواستار پیگیری مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه و سایر استان ها شد و گفت: این مصوبات بر اساس اصول کارشناسی تصویب شده و این در حالی است که دولت در اجرای این مصوبات تعلل می کند. وی پیشنهاد کرد کمیته ای با حضور یک وزیر ، یک نفر از مجمع نمایندگان و استاندار مربوطه برای پیگیری مصوبات تشکیل شود.



** بیکاری 25 درصدی در کردستان / تعریف جامعی از قاچاق در مرزها وجود ندارد

سید احسن علوی نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی نیز در تذکری به وزیر کشور گفت: استان کردستان بیش از 25 درصد بیکار دارد که بسیاری از جوانان برای رفع بیکاری به مرزها پناه می برند.

وی افزود: این در حالی است که تعریف جامعی از جنس قاچاق در مرزها وجود ندارد و شاهد نابسامانی در این زمینه هستیم.

وی ادامه داد: امرار معاش جوانان در این منطقه با چالش مواجه است و افرادی که دستگیر می شوند با جرایم سنگینی مواجه می شوند.

علوی همچنین خواستار تعیین تکلیف پاداش پایان خدمت معلمین بازنشسته شد.



**عملکرد صداوسیما در انصراف از ثبت نام دریافت یارانه ها خوب بود

روح الله عباسپور نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی در تذکری آیین نامه ای نیز اظهارداشت: دولت در اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها و در بخش کاهش تعداد یارانه بگیران موفق نشد.

وی افزود: دولت بدنبال این است که این موفق نبودن را به گردن صداوسیما بیندازد در حالی که عملکرد صدا و سیما خوب بود و وزیر ارتباطات هم از حسن عملکرد این سازمان تشکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: ناموفقی دولت در این زمینه بدلیل بی تدبیری بود که نتوانست افراد را قانع کند و دولتی که قیمت حامل های انرژی را افزایش می دهد چه توقعی دارد که مردم از دریافت یارانه انصراف دهند.

این نماینده اصولگرای مجلس نهم همچنین ضمن انتقاد از سیاست خارجی دولت در زمینه توافق ژنو اظهار داشت: ما به آنچه که در ژنو توافق کردیم ، عمل کردیم و برای توافقنامه نهایی جای چانه زنی نگذاشتیم و این نتیجه این بود که بعد از 6 ماه سه بار تحریم شدیم.

عباسپور اضافه کرد: برای اولین بار پس از تاسیس سازمان ملل متحد به سفیر ما برای حضور در این سازمان ویزا ندادند.

وی همچنین گفت: ما توافق کردیم 100 میلیارد دلار از سرمایه های ما به کشور بازگردد و هزینه کشور شود در حالی که نه تنها این میزان بازپس گرفته نشد بلکه 5 میلیارد دلار از سرمایه های بنیاد علوی در آمریکا مسدود و تصرف شد.



** آموزش و پرورش برای پرداخت هزینه آب و برق مدارس احساس مسوولیت نمی کند

عزیز اکبریان نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی نیز در تذکری به وزیر آموزش و پرورش خواستار توجه جدی به فرهنگیان شد و اظهار داشت: معلمین بعنوان قشر دلسوز جامعه با تبعیض زیادی مواجه هستند به طوری که اضافه کار آنها به یک دوم کاهش می یابد یا حق التدریس و سرانه مدارس پرداخت نمی شود بطوری که در حال حاضر مدارس در پرداخت هزینه آب و برق و گاز مشکل دارند و وزارتخانه در این زمینه احساس مسئولیت می کند.

اکبریان خاطرنشان کرد: در استان البرز 35 مدرسه نیمه کاره وجود دارد که در صورت بی توجهی مدارس سه شیفته خواهند شد.

وی خواستار تصریح در تکمیل اتوبان همت و همچنین آزادراه تهران – شمال شد که 19 سال از آغاز به کار آن می گذرد.

نماینده مردم کرج در مجلس همچنین در تذکری به وزیر صنعت ، معدن و تجارت اظهار داشت: سال گذشته میزان صادرات 6 درصد کاهش یافت و در حال حاضر هم تولیدکنندگان علاوه بر نگرانی از فاز دوم قانون هدفمندی در زمینه صادرات هم نگرانی دارند.

سیام (3) ** 2021 ** د . الف**1336
کد N238824

وبگردی