آفتاب
یک مقام قضایی تاکید کرد

راه‎اندازی سامانه رسیدگی به اعتراضات پیرامون هدفمندی یارانه‎ها

راه‎اندازی سامانه رسیدگی به اعتراضات پیرامون هدفمندی یارانه‎ها

رییس کل دادگستری لرستان بر راه‎اندازی سامانه رسیدگی به اعتراضات پیرامون اجرای هدفمندی یارانه‎ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، جعفر بدری در جلسه شورای معاونان دادگستری گفت: با اجرای دور دوم هدفمندی یارانه‎ها تعدادی از خانوارها حذف می‎شوند که سبب اعتراض برخی از این خانوارها می‎شود و به همین علت باید یک سامانه برای رسیدگی به اعتراضات مردم راه‎اندازی شود.

وی ادامه داد: در اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‎ها برخی از افراد غیر واجد شرایط اقدام به ثبت درخواست یارانه نقدی کرده‎اند که این کار سبب ایجاد اختلالاتی در کار سازمان هدفمندی یارانه‎ها شده است.

بدری تصریح کرد: بر اساس تشخیص دولت مشخص می‎شود که افراد نیازمند دریافت یارانه نقدی چه کسانی هستند و مردم نسبت به نتیجه تصمیمات دولت حق اعتراض دارند.

رییس کل دادگستری لرستان تأکید کرد: رسیدگی به اعتراضات و شکایات مردم در دور دوم هدفمندی یارانه‎ها امری ضروری است که برای این کار باید سامانه‎ای برای ثبت اعتراض و شکایت طراحی شود.

وی افزود: این سامانه باید توسط وزارتخانه‎های کشور و رفاه طراحی شده و این دو وزارتخانه برای رسیدگی به اعتراضات احتمالی متقاضیان همکاری کنند.

بدری با اشاره به نقش این سامانه در کاهش اثرات منفی دور دوم هدفمندی یارانه‎ها گفت: افرادی که نسبت به دریافت یارانه نقدی اعتراض دارند می‎توانند درخواست قانونی خود را به کمیسیون ماده 2 آئین‎نامه اجرایی ماده 10 قانون هدفمندی یارانه‎ها اعلام کنند.

این مقام قضایی بیان کرد: در صورتی اطلاعات خانوارها برای دریافت یارانه مورد بررسی قرار می‎گیرد که اطلاعات به درستی در اختیار دولت و سازمان هدفمندی یارانه‎ها قرار داده شده باشد و در غیر این صورت بسیاری از خانوارها از دریافت یارانه حذف می‎شوند که بی‎شک اعتراضاتی را به دنبال دارد و برای بررسی این اعتراضات باید سامانه بررسی اعتراضات ایجاد شود.

انتهای پیام

کد N238666

وبگردی