آفتاب
تحولات امنیتی سوریه/

عربستان سرکردگان تروریستها را تهدید به ترور کرد/ سیطره کامل ارتش بر مناطق غوطه شرقی و غربی

عربستان سرکردگان تروریستها را تهدید به ترور کرد/ سیطره کامل ارتش بر مناطق غوطه شرقی و غربی

منابع امنیتی در سوریه از هلاکت "اورهان ترکی" یکی از سرکردگان گروههای تروریستی در منطقه راس العین در استان الحسکه سوریه خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، منابع امنیتی در منطقه راس العین در استان الحسکه سوریه از هلاکت "اورهان" یکی از سرکردگان ترکیه ای گروههای تروریستی طی درگیریهای اخیر با ارتش سوریه خبر می دهند.

استان الحسکه از استانهای شمال غربی سوریه است که در آن بیشتر قومیتهای کرد ساکن هستند.

دیگر تحولات امنیتی سوریه به شرح زیر است:

- پایگاه لبنانی الحدث در گزارشی به نقل از منابع امنیتی اعلام کرد: ارتش سوریه پس از پیشرویهای اخیر در منطقه القلمون تا کنون توانسته یک سوم از نبردها در این کشور را به سود خود پایان دهد.

- منابع امنیتی در سوریه اعلام کردند: افسران سرویسهای اطلاعاتی عربستان سعودی و فرانسه در مرزهای اردن با سوریه به طور گسترده حضور دارند و طرحهای مختلف را در راستای به شکست کشاندن تلاشهای دولت سوریه در زمینه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در موعد مقرر را بررسی می کنند.

- یک منبع آگاه امنیتی در گفتگو با پایگاه المنار اعلام کرد: مقامات سعودی سرکردگان گروههای تروریستی در سوریه را تهدید کرد که اگر منطقه قدیمی حمص را به ارتش سوریه واگذار کنند، ترور خواهند شد.

- ارتش سوریه در ادامه عملیاتهای موفقیت آمیز خود در سرکوب گروههای تروریستی توانست سیطره خود را بر دو منطقه غوطه شرقی و غوطه غربی را کامل کند.

- شهروندان سوری در دمشق و حومه آن، قنیطره، حلب و در نزدیکی سفارت سوریه در بیروت با برگزاری تظاهراتی گسترده از فداکاریهای ارتش سوریه در رویارویی با گروههای تروریستی حمایت کرده و یاد شهدای ارتش سوریه را پاس داشتند.

- شمار زیادی از اعضای گروههای تروریستی در مناطق جب الجندلی حمص، جرود و الزبدانی در حومه دمشق، الجابریه و اللیرمون در حلب، حومه دیر الزور، حومه شمالی لاذقیه و درعا طی درگیری با ارتش سوریه کشته شدند.

کد N238623

وبگردی