آفتاب

خرید کیف امداد و کمک‌های اولیه را فراموش نکنید!

خرید کیف امداد و کمک‌های اولیه را فراموش نکنید!

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز گفت: در هر خانواده یک نفر باید با اقدامات امدادی و کمک‌های اولیه آشنا باشد.

آرش رحمتی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: بدون شک پس از وقوع حوادث و اتفاقات ناگهانی تا رسیدن مأموران امداد مدت زمانی سپری می‌شود که این زمان گاه برای برخی از مصدومان حیاتی است.

وی افزود:گاه مشاهده می‌شود که اقدامات غیر اصولی و امداد غیرتخصصی مردم درحوادث به خصوص صحنه‌های تصادف، جان مصدومان را با خطر جدی مواجه وبه جسم آنان آسیب وارد می‌کند.

رحمتی خاطرنشان کرد: اگر افراد آشنایی با اقدامات امداد و کمک‌های اولیه را یکی از ضرورت‌های زندگی خود بدانند مسلماً در مواقع بحرانی و شرایط حساس می‌توانند مفید واقع شده و گاه حتی جان فردی را از مرگ نجات دهند.

وی ادامه داد: به همین دلیل توصیه می‌شود درهرخانواده یک یا دونفر از اعضاء نسبت به آشنایی با اقدامات امدادی اقدام کنند و در کلاس‌های آموزش کمک‌های اولیه شرکت کنند.

رحمتی تأکید کرد: این آموزش‌ها رایگان بوده و وقت کمی از فرد می‌گیردو ولی بدون شک گذراندن این آموزش‌هادر زندگی فرد بسیار کارآیی خواهد داشت.

این مسئول یادآورشد: خرید کیف امداد و کمک‌های اولیه یکی دیگر از نکاتی است که خانواده‌ها نباید فراموش کنند و هر خانواده باید یک جعبه کمک‌های اولیه در منزل و خودروی خود داشته باشد.

رحمتی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تعداد ماموریت‌های انجام شده توسط ماموران این مرکز در فروردین ماه اشاره کرد و افزود: مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز در ماه نخست سال جاری چهار هزار و 391 ماموریت داشته است که از این تعداد سه هزار و 781 مورد ماموریت دورن شهری و 459 مورد ماموریت برون شهری بوده است که امداد رسانی به چهار هزار و 538 بیمار را در پی داشته است.

وی ادامه داد: از تعداد ماموریت‌های انجام شده در این مدت 791 مورد تصادفی و سه هزار و 600 مورد غیر تصادفی بوده و خوشبختانه عوامل اورژانس در یکی از ماموریت‌های خود یک مورد CPR (احیای قلبی - ریوی) موفق را انجام داده اند.

معاون مرکز فوریت های پزشکی استان البرز در پایان گفت: اورژانس البرز آمادگی ارائه آموزش‌های لازم را به صورت رایگان به تمامی قشرهای جامعه دارد و نهادها و سازمان‌ها می‌توانند با اعلام آمادگی زمینه آموزش کارکنان خود را فراهم آورند.

انتهای پیام

کد N238508

وبگردی