آفتاب

لیبرمن: مسکو و کی‌یف دوستان اسرائیل هستند

لیبرمن: مسکو و کی‌یف دوستان اسرائیل هستند

وزیر خارجه اسرائیل اعلام کرد: تل‌آویو تمایل دارد تا به عادی‌سازی روابط میان روسیه و اوکراین کمک کند چرا که این دو کشور دوست اسرائیل هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از صدای روسیه، آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه اسرائیل که خود متولد شوروی است و به روانی روسی حرف می‌زند با الکساندر پوروشنکو، نماینده پارلمان اوکراین و نامزد پست ریاست جمهوری این کشور دیدار کرده است. انتخابات ریاست جمهوری اوکراین 25 مه سال جاری میلادی برگزار می‌شود.

لیبرمن افزود: من و پوروشنکو درباره اوضاع در اوکراین به گفت و گو پرداختیم. اگر ما نتوانیم به بهبود روابط میان روسیه و اوکراین کمک کنیم، باعث ناراحتی من می‌شود. هر چه سریع‌تر این کار صورت گیرد، بهتر است، هم مسکو هم کی‌یف دوستان اسرائیل هستند. بسیاری از نیاکان روس و اوکراینی در اسرائیل ساکن بوده‌اند و نوادگانشان در اسرائیل زندگی می‌کنند. احیای روابط میان مسکو و کی‌یف یکی از اولویت‌های مهم تل‌آویو است.

وزیر خارجه اسرائیل ادامه داد، تل‌آویو تاکنون هیچ ارزیابی رسمی درباره مسائل اوکراین ارایه نکرده چرا که نمی‌خواهد روابط میان اسرائیل با مسکو و کی‌یف مخدوش شود.

وی گفت: من امیدوارم که مردم اوکراین و روسیه به احیای روابط دوستانه بپردازند. این تنها راه، احترام گذاشتن به خواسته مردم دو کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام

کد N238245

وبگردی