آفتاب
مقام‌های كره‌جنوبی خبر دادند:

احتمال انجام آزمایش هسته‌ای جدید توسط كره‌شمالی

احتمال انجام آزمایش هسته‌ای جدید توسط كره‌شمالی

تحركات زیادی در پایگاه هسته‌ای كره‌شمالی مشاهده شده است بنابراین نیروهای ما احتمال انجام یك آزمایش هسته‌ای جدید توسط پیونگ‌یانگ در آینده نزدیك را دور از ذهن نمی‌دانند.

یكی از مقام‌های دولت كره‌جنوبی امروز – سه‌شنبه – اعلام كرد كه كره‌شمالی تحركات خود در پایگاه آزمایش هسته‌ای زیرزمینی این كشور را تشدید كرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، «كیم مین سئوك» سخنگوی وزارت دفاع كره‌جنوبی در كنفرانسی خبری اعلام كرد: «تحركات زیادی در پایگاه هسته‌ای كره‌شمالی مشاهده شده است بنابراین نیروهای ما احتمال انجام یك آزمایش هسته‌ای جدید توسط پیونگ‌یانگ در آینده نزدیك را دور از ذهن نمی‌دانند.»

وی افزود كه شواهد حاكی از آن است كه كره‌شمالی هر زمان كه بخواهد آماده انجام آزمایش هسته‌ای است. كره‌شمالی پیش از این اعلام كرده بود كه در حال آماده شدن برای اقدامی «غیر قابل تصور» علیه دشمنان این كشور پیش از 30 ماه آوریل است.

یک مقام ارشد نظامی کره‌جنوبی نیز پیش از این اعلام کرده بود: «حرکت وسایل نقلیه و نیرو‌ها در پایگاه آزمایش هسته‌ای پونگیه‌ری در مقایسه با گذشته افزایش یافته است.»

وی افزود که نیروهای آمریکا و کره‌جنوبی آخرین تحولات مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای کره‌شمالی و امکان انجام یک آزمایش هسته‌ای جدید را به دقت زیر نظر دارند.

این تحركات جدید در آستانه سفر «باراك اوباما» رئیس‌جمهوری آمریكا به سئول كه برای جمعه آینده برنامه‌ریزی شده است، صورت می‌گیرد.

کد N238217

وبگردی