آفتاب

محمود عباس هولوکاست را "بزرگ‌ترین تراژدی تاریخ جدید" خواند

محمود عباس هولوکاست را "بزرگ‌ترین تراژدی تاریخ جدید" خواند

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با یک خاخام آمریکایی، هولوکاست را بزرگ‌ترین تراژدی تاریخ مدرن خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه اورشلیم پست، به گفته خاخام مارک اشنایر از بنیاد تفاهم قومیتی، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین یک بیانیه عمومی برای یادبود هولوکاست و همچنین علیه ممنوعیت ذبح دینی در بسیاری از کشورهای اروپایی صادر خواهد کرد.

عباس در این خصوص خطاب به اشنایر گفت که یادبود حادثه هولوکاست باید برای یهودیان و مسلمان‌ها اهمیت زیادی داشته باشد.

این در حالی است عباس مدت‌ها به دلیل تکذیب حادثه هولوکاست در پایان‌نامه‌ی دانشجویی خود مورد انتقاد قرار داشت.

وی که تحصیلات خود را در شوروی سابق انجام داد تأکید کرد که بین نازی‌های هیتلر و جنبش صیهونیست توافقی به دست آمده بود تا هیتلر در ازای اجازه به صیهونیست‌ها به مهاجرت به اراضی اشغالی هر اقدامی که می‌خواهد در قبال یهودیان اتخاذ کند.

عباس همچنین سال گذشته میلادی نیز از این تئوری خود دفاع کرده و گفت که حاضر است هر کسی را که مناسبات جنبش صهیونیست با نازی‌ها پیش از جنگ جهانی دوم را رد می‌کند، به چالش بکشد.

مقامات فلسطینی نیز بارها حادثه هولوکاست را تکذیب کردند. علاوه بر این رسانه‌های فلسطینی نیز داستان هولوکاست را مبالغه‌آمیز می‌دانند.

اشنایر که سازمان او به دنبال ایجاد پلی بین جوامع یهودی و مسلمان در آمریکا و اروپاست، اعلام کرد که دیدار او با عباس به دلیل نزاع بین عرب‌ها و اسرائیل نبوده، بلکه او عباس را به این دلیل انتخاب کرد که رهبر یک جامعه بزرگ مسلمان است.

انتهای پیام

کد N238098

وبگردی