آفتاب
در میدان تقسیم استانبول؛

پلیس ترکیه برای متفرق کردن معترضان به خشونت متوسل شد

پلیس ترکیه برای متفرق کردن معترضان به خشونت متوسل شد

اقدام پلیس ترکیه برای جلوگیری از تجمع اتحادیه های کارگری در میدان تقسیم استانبول منجر به درگیری میان آنها و استفاده نیروهای امنیتی از گاز اشک آور برای متفرق کردن معترضان شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از حریت، اتحادیه های کارگری ترکیه عصر روز گذشته قصد برگزاری تجمعی را در میدان تقسیم استانبول با نام "روز می" داشتند، اما پلیس از برگزاری این تجمع جلوگیری کرد.

تجمع روز می از سوی اتحادیه های کنفدراسیون توسعه تجارت، اتحادیه های تجاری بخشهای عمومی، و اتحادیه مهندسین و طراحان ساختمان ترتیب داده شده بود و قرار بود حاضران در پارک گزی میدان تقسیم تجمع کنند.

این گروه قصد داشتند بیانیه ای را درباره تجمع خود منتشرکنند، اما مداخله پلیس و درگیری آنها با تجمع کنندگان مانع این کار شد.

به نوشته حریت، پس از آنکه تجمع کنندگان به درخواست پلیس برای ترک محل اعتنایی نکردند حمله پلیس به آنها آغاز شد که در نتیجه آن یک نفر مجروح و 9 نفر دیگر نیز بازداشت شدند.

میدان تقسیم استانبول بیش از یک سال است که به عنوان محلی برای برگزاری اعتراضات و تجمعات ضد دولتی تبدیل شده است. این محل پس از حوادث بهار و تابستان گذشته که به برپایی تظاهرات به مدت بیش از سه ماه انجامید، از شهرت جهانی برخوردار شد.

کد N237993

وبگردی