آفتاب

گارسیا مارکز بهانه صلح در کلمبیا

گارسیا مارکز بهانه صلح در کلمبیا

مادرید- ایرنا- گروه شبه نظامیان انقلابی کلمبیا ˈفارکˈ، اعلام کردند همانطور که ˈگابریل گارسیا مارکزˈ نویسنده فقید کلمبیایی و برنده جایزه نوبل ادبی می خواست، صلح خواهند کرد.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری افه، گروه فارک در بیانیه ای با اشاره به شخصیت های کتاب ˈصد سال تنهاییˈ گارسیا مارکز گفت:

با احترام کامل، هیأت صلح گروه فارک از هاوانا همدردی خود را با خانواده، اقوام، دوستان و همه کلمبیا که به دلیل رفتن بزرگترین نویسنده تاریخمان در عزا فرو رفته ابراز و اعلام صلح می کند.

این سازمان چریکی از سال 2012 مذاکراتی را با دولت ˈخوان مانوئل سانتوسˈ رئیس جمهوری کلمبیا در هاوانا پایتخت کوبا برای یافتن یک برون رفت نسبت به تنش های مسلحانه که بیش از نیم قرن از شروع آن می گذرد، آغاز کرده است.

گروه شبه نظامی فارک می افزاید: درگذشت گارسیا مارکز، این قاطعیت را به ذهن ما می آورد که در جنگل انبوه بقای عمرمان، این اولویت حاکم است که همچنان نیاز داریم تا به سوی دوران آشتی حرکت کنیم.

فارک در بیانیه خود اضافه کرد: به رغم اینکه محکوم به صد سال تنهایی هستیم، کاری خواهیم کرد که با مبارزه هایمان و توانمندی نامحدود عشق ورزی و بخشش، یک فرصت دوباره بر روی زمین وجود داشته باشد.

اروپام **1234**1485**1337
کد N237897

وبگردی